شناسه خبر : 75292
تاریخ انتشار : 1400/06/16 18:34
نرم افزار خرابکار آمریکایی جلوی استخدام میلیون‌ها نفر را گرفت

نرم افزار خرابکار آمریکایی جلوی استخدام میلیون‌ها نفر را گرفت

یک نرم افزار خودکار آمریکایی که برای اسکن کردن درخواست‌های کار متقاضیان طراحی شده به علت نقص فنی میلیون‌ها درخواست درست را رد کرده است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: این نرم افزار به شناسایی و ثبت درخواست‌های کار در آمریکا کمک می‌کند و بررسی‌های دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که استفاده از آن توسط مدیران شرکت‌ها و مؤسسات برای شناسایی متقاضیان مناسب اشتباه است، زیرا نرم افزار یادشده به اشتباه میلیون‌ها متقاضی مناسب را کنار می‌گذارد. نام این نرم افزار افشا نشده است.

نکته نگران کننده این است که نرم افزارهای کاریابی توسط 75 درصد از کارفرمایان در آمریکا برای یافتن کارمند مناسب به کار می‌رود. استفاده از این نرم افزارها در میان 500 شرکت برتر فهرست فورچون به 99 درصد می‌رسد و لذا ضعف نرم افزارهای مذکور برای بسیاری از مردم جویای کار مشکل ایجاد می‌کند.

نرم افزارهای یادشده از معیارهای به شدت ساده اندیشانه ای برای جدا کردن متقاضیان خوب و بد استفاده می‌کنند و به عنوان مثال تمامی افرادی را که بیش از شش ماه بین دو فرصت شغلی آنها فاصله شده باشد را کنار می‌گذارند، حتی اگر علت این امر، شکست در یافتن فرصت شغلی تازه علیرغم تلاش فراوان، بیماری و حاملگی آنها باشد.

بازار نرم افزارها و فناوری‌های کاریابی در جهان در سال 2017 ارزشی برابر با 1.75 میلیارد دلار داشته که این رقم تا سال 2025 به 3.1 میلیارد دلار افزایش می‌یابد و لذا ضروری است برای اصلاح نرم افزارهای مذکور به طور جدی تلاش شود. نکته جالب اینکه بر اساس این بررسی 90 درصد کارفرمایان می‌دانند نرم افزارهای کاریابی دارای خطاهای قابل توجهی هستند.

 

شفقنا


اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی