شناسه خبر : 75278
تاریخ انتشار : 1400/06/16 11:44
گفتگوی امیر قطر با وزرای خارجه و دفاع آمریکا درباره افغانستان

گفتگوی امیر قطر با وزرای خارجه و دفاع آمریکا درباره افغانستان

امیر قطر دوشنبه با وزرای خارجه و دفاع آمریکا که به طور همزمان به این کشور رفته‌اند، در مورد وضعیت فعلی در افغانستان رایزنی کرد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: دفتر امیر قطر اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد، امیر این کشور با آنتونی بالینکن و لوید آستین، وزیران خارجه و دفاع ایالات متحده که در سفرهای جداگان به دوحه رفته‌اند دیدار و رایزنی کرد.

این دیدار در کاخ مروارید قطر انجام شد و طی آن برجسته‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی ، به ویژه تحولات افغانستان و تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش امنیت و ثبات در این کشور مورد بحث قرار گرفت.

دو وزیر از امیر قطر بابت تلاش‌های دوحه در حمایت از روند صلح در افغانستان و نقش محوری آن در تسهیل تخلیه شهروندان آمریکایی، شهروندان کشورهای هم پیمان و افغان‌های در خطر،علاوه بر میزبانی دوحه از مذاکرات بین ایالات متحده آمریکا و جنبش طالبان تشکر و قدردانی کردند.

آنتونی بلینکن در پی این دیدار در توئیتی نوشت:"این افتخار را داشتم که با امیر قطر در دوحه ملاقات و از حمایت استثنایی این کشور در روند خروج از افغانستان تشکر کنم."

کارشناسان معتقدند که نقش میانجیگری قطر در بحران افغانستان با توجه به نقش آن به عنوان یک میانجی بی طرف در این بحران ، به تقویت نفوذ آن در صحنه بین المللی کمک کرد.

قطر  سال 2013 به درخواست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ، با طالبان (جنبش ممنوع در روسیه) گفتگو کرد. این کشور سپس میزبان مذاکرات بین دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و طالبان بود.


اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی