شناسه خبر : 75246
تاریخ انتشار : 1400/06/15 11:46
تل‌آویو کشته شدن مدیر سابق برنامه فضایی رژیم صهیونیستی را تائید کرد

تل‌آویو کشته شدن مدیر سابق برنامه فضایی رژیم صهیونیستی را تائید کرد

در زمان وقوع این اتفاق رسانه‌های رسمی اسرائیل سعی کردند این خبر را بایکوت کنند، با این وجود کاربران شبکه‌های اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی این موضوع را به انتقام ایران در برابر ترور شهید فخری‌زاده نسبت داده بودند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: روزنامه تایمز اسرائیل اعلام کرد؛ دادستانی با تایید عملیات تروریستی [انتقامی] در هتل افندی شهر عکا در جریان جنگ اخیر غزه و خیزش فلسطینیان در مناطق اشغالی 1948، یک جوان عرب فلسطینی‌الاصل به نام «حسن عید» را به جرم انفجار مرگ‌بار در این هتل که منجر به کشته شدن «آوی هار ایون» مهمترین دانشمند موشکی و فضایی اسرائیل شد، بازداشت کرده است.

«آوی هار ایون» مسئول مستقیم پروژه‌های موشکی و فضایی رژیم صهیونیستی بود که در بحبوحه عملیات «سیف‌القدس» و خیزش مردمی ساکنین مناطق اشغالی 1948 علیه رژیم غاصب اسرائیل در بهار سال‌جاری، هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید.

رسانه‌های رسمی اسرائیل در آن زمان سعی کردند این خبر را بایکوت کنند، با این وجود کاربران شبکه‌های اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی این موضوع را به انتقام ایران در برابر ترور شهید فخری‌زاده نسبت داده بودند.

با این حال پس از گذشت چند ماه از این اتفاق و ناتوانی دستگاه‌های قضائی و اطلاعاتی اسرائیل از دست‌یابی به چیستی ماجرا، دادستانی این رژیم با بازداشت یک جوان فلسطینی سعی کرده او را مسئول این عملیات قلمداد کرده و خود را از زیر بار فشار روانی عدم اشراف اطلاعاتی خارج کند.      

 


اخبار مرتبط
















نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی