شناسه خبر : 75166
تاریخ انتشار : 1400/06/13 11:36
تلفات سنگین طالبان در درگیری با جبهه مقاومت پنجشیر

تلفات سنگین طالبان در درگیری با جبهه مقاومت پنجشیر

سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود جمعه شب اعلام کرد، در درگیری های مقاومت با طالبان 450 تن از نیروهای طالبان کشته و 130 تن اسیر شدند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: فهیم دشتی در پیام توییتری نوشت: در نتیجه حمله شبانه هشت هزار نیروی طالبان با 350 خودروی نظامی پس از چهار ساعت درگیری به عقب رانده شدند.

سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت در ادامه نوشت: آنها متحمل تلفات سنگینی شدند، زیرا 450 تروریست از بین رفتند و 130 نفر دیگر اسیر شدند.

دشتی تاکید کرد که نیروهای مقاومت به ولایت های بدخشان، کاپیسا و بغلان نزدیک می شوند.

به دنبال ادامه دار بودن روند درگیری ها، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان، روز جمعه طالبان و مقاومت در منطقه پنجشیر را به گفت و گو و مذاکره تشویق کرده است.

کرزی در پیام توییتری نوشت: متأسفانه به رغم تلاش اصلاح طلبان [سیاستمداران افغان] در روزهای اخیر، دشمنی ها و عملیات نظامی در پنجشیر آغاز شد که نگرانی های عمیقی را برانگیخته است و من فکر نمی کنم که پیامدهای آنها به نفع کشور و مردم باشد.

کرزی در ادامه نوشت: من از هر دو طرف می خواهم بپذیرند که جنگ نه تنها راه حل نیست بلکه زخم های رنج دیده افغانستان را تازه تر می کند و بدبختی به همراه دارد.

رییس جمهوری پیشین افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که طرفین به دشمنی ها پایان دهند و برای رسیدن به صلح و خوشبختی کامل وارد گفت‌وگوی صریح شوند.


اخبار مرتبط










نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی