شناسه خبر : 75118
تاریخ انتشار : 1400/06/10 10:58
«مو» نوع جدید ویروس کرونا

«مو» نوع جدید ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بر نوع جدیدی از ویروس کرونا موسوم به «مو» (Mu) نظارت می‌کند، این نوع کرونا اولین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد.

نورنیوز-گروه اجتماعی: سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه در اعلامیه هفتگی همه‌گیری خود گفت: Mu که از نظر علمی با نام B.1.621 شناخته می‌شود، به‌عنوان نوع مورد توجه طبقه‌بندی شده است.

این سازمان ادامه داد: این نوع کرونا جهش‌هایی دارد که خطر مقاومت به واکسن‌ها را نشان می‌دهد و تاکید کرد که برای درک بهتر آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

در این اعلامیه آمده است: «نوع Mu دارای صور با جهش‌های مختلف است که نشان‌دهنده ویژگی بالقوه فرار ایمنی است.»

نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد ظهور جهش‌های جدید ویروس وجود دارد زیرا نرخ عفونت در سطح جهانی در حال افزایش است و نوع بسیار قابل انتقال دلتا به ویژه در میان افراد واکسینه‌نشده و در مناطقی که اقدامات ضدویروس کاهش یافته رو به رشد است.

همه ویروس‌ها ازجمله سارس-کوو-2 (SARS-CoV-۲ ) که باعث کووید -19 می‌شود، با گذشت زمان جهش می‌یابند و اکثر جهش‌ها بر خواص ویروس تاثیر کمی دارند یا هیچ تاثیری ندارند اما جهش‌های خاصی می‌توانند بر خواص یک ویروس تاثیر داشته باشند و بر سهولت انتشار آن، شدت بیماری ایجاد شده و مقاومت آن در برابر واکسن‌ها، داروها و سایر اقدامات متقابل تاثیر بگذارند.

سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر چهار نوع نگران‌کننده کووید-19 ازجمله آلفا (Alpha) در 193 کشور و دلتا (Delta) در 170 کشور را شناسایی کرده است.

همچنین این سازمان پنج نوع ازجمله Mu را اعلام کرده است که باید تحت نظارت باشند.

این ویروس پس از شناسایی در کلمبیا در سایر کشورهای آمریکای جنوبی و در اروپا مشاهده شده است.

WHO اعلام کرد که شیوع جهانی آن در بین موارد متوالی زیر 0.1 درصد و در کلمبیا، این میزان 39 درصد است.


نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی