شناسه خبر : 75109
تاریخ انتشار : 1400/06/10 10:02
آمریکایی‌ها به دنبال انتقال بحران از افغانستان به سوریه

آمریکایی‌ها به دنبال انتقال بحران از افغانستان به سوریه

شرایط این روزهای سوریه به ویژه استان «درعا» نشان می‌دهد که پس از خروج خفت بار نیروهای آمریکایی بعد از اشغال 20 ساله افغانستان، حامیان تروریست‌ها به ویژه آمریکا به دنبال ملتهب کردن دوباره سوریه هستند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: چند مدت می‌باشد که آمریکا و متحدانش اقدام به بازسازی ساختار گروه تروریستی «داعش» در سوریه و عراق کرده‌اند و این اقدام با فرار نیروهای آمریکایی از افغانستان شتاب بیشتری گرفته تا یانکی‌ها تا حدودی بتوانند ضربه شکست در این کشور را جبران کنند.

شرایط استان درعا در جنوب سوریه همچون شرایط این استان در اسفند ماه سال 1389 یعنی زمان آغاز بحران این کشور می‌باشد و گروه‌های تروریستی چند ماه است که دوباره در این استان فعال شده‌اند، با این تفاوت که این بار سران عشایر و مردم این استان با آنها همراهی نمی‌کنند. 

در چند روز گذشته منابع سوری از درگیری‌های شدید نیروهای ارتش سوریه با عناصر گروهک داعش در استان درعا در جنوب و استان «حمص» در شمال دمشق (مرکز سوریه) و همچنین عناصر گروهک تروریستی « تحریر الشام » (جبهه النصره) در استان «ادلب» خبر داده‌اند و این درگیری‌ها و تحرکات نشان می‌دهد که تروریست‌ها و حامیان آنها دوباره در سوریه فعال شده‌اند.

شرایط این روزهای سوریه نشان می‌دهد که گروهک‌های تروریستی بیشترین تحرکات خود را در استان درعا متمرکز کرده‌اند و دلیل آن هم به شکست کشاندن تلاش‌های دستیابی به راه حل مسالمت آمیز بازگرداندن امنیت و آرامش در این استان می‌باشد.

گروهک‌های تروریستی پیش از ظهر دیروز (سه شنبه) به برخی از محله‌های مسکونی و پاسگاه‌های ارتش سوریه در استان درعا حمله کردند که در پاسخ، یگان‌های ارتش سوریه چند حمله متمرکز را در مناطقی که این گلوله‌ها از آنجا شلیک شده بود، انجام دادند.  

گروه‌های تروریستی روز دوشنبه نیز به مناطق مسکونی و ایستگاههای بازرسی ارتش سوریه در استان درعا حمله کردند که بر اثر آن چهار نظامی سوری کشته و 15 نظامی دیگر نیز زخمی شدند. همچنین بر اثر این حملات، یک دختر خردسال و مادرش در محله‌های مسکونی شهر درعا زخمی شدند.  

به رقم تلاش‌های دولت سوریه و روس‌ها، بقایای گروه‌های تروریستی در برخی مناطق استان درعا همچنان در تلاشند تا مانع تحرکات دولت سوریه برای ایجاد امنیت و ثبات در سراسر این استان شوند.  

با وجودی که ارتش سوریه اواسط جولای 2017 اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده، اما همچنان گروهی از مخالفان دولت و تروریست‌ها بر مناطقی از این استان کنترل دارند.  

چند مدت می‌باشد که ارتش سوریه محله " درعا البلد" در جنوب شرق درعا را که تحت کنترل گروه‌های مخالف قرار دارد، محاصره کرده‌اند تا آن‌ها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.  

هم اکنون به رغم اینکه ارتش سوریه و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه این شهر به توافق رسیده‌اند، اما عناصر تروریستی به حملات و خشونت‌های خود در سطح شهر درعا و اطراف آن ادامه می‌دهند.  

چند روز پیش منابع خبری از حرکت دومین گروه از تروریست‌ها از درعا به شمال سوریه خبر دادند و اعلام کردند که تعداد این افراد ۵۳ نفر است که همراه با خانواده‌هایشان (در مجموع 79 نفر) به شمال سوریه منتقل شدند.

روزنامه «الوطن» سوریه در گزارشی با اشاره به اینکه احدی در شمال « حلب » منتظر تروریست‌هایی نیست که طبق توافق اخیر تصمیم به رفتن به شمال سوریه را گرفته‌اند، آورده است: منابع وابسته به مخالفان و نزدیک به شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی که ترکیه در مناطق تحت اشغال خود در حومه شمالی ادلب و شمال شرق حلب ایجاد کرده است، از برخورد ناخوشایند با تروریست‌هایی که از جنوب سوریه به آنجا رفته‌اند، خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که تروریست‌هایی که پس از توافق اخیر در منطقه درعا البلد به سمت مناطقی شمال سوریه رفتند، نه تنها مورد استقبال قرار نگرفته، بلکه اجازه ورود به آنها داده نشده و اولین گروه از آنها هم که شامل هشت تروریست است، از سوی تروریست‌های مورد حمایت ترکیه بازداشت شده‌اند.

بنابر این گزارش، این هشت تروریست همچنان در بازداشت به سر می‌برند و نیروهای سرویس اطلاعاتی ترکیه بر روند بازجویی آنها به شکل مستقیم نظارت دارند.

این منابع درباره اهداف ترکیه از این اقدام اعلام کردند که، ترک‌ها با اقدامات خود به دنبال مانع تراشی یا شکست حل و فصل بحران در درعا حرکت می‌کنند تا این منطقه همچنان ناامن باقی بماند.

اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که صبر ارتش سوریه از اقدامات تروریست‌ها در حمله به مناطق مسکونی و نظامی درعا به سر آمده و به احتمال زیاد ارتش این کشور در روزهای آینده عملیات سنگین خود را علیه تروریست‌ها در استان درعا آغاز خواهد کرد و به بحران موجود در این استان فیصله خواهد داد.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که آمریکایی‌ها در حال حاضر زمین بازی را در افغانستان ترک کرده و به دنبال درگیر کردن مردم این کشور با هم می‌باشد که نتیجه آن کشتار مردم مسلمان افغانستان به دست هم است، موضوعی که مردم این کشور باید مراقب و هوشیار بوده و نگذارند دسیسه آمریکایی‌ها بر آنها غالب شود.  

در سوریه نیز هدف آمریکایی‌ها همچون افغانستان کشتار بیشتر مسلمانان به دست یکدیگر می‌باشد، ولی با این تفاوت که تروریست‌های در حال جنگ با ارتش و مردم سوریه دانسته یا ندانسته عملا سرباز صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند و هرچقدر از دو طرف کشته شود، یعنی از شمار مسلمانان کاسته شده و هرچقدر سوریه ناامن باشد، رژیم صهیونیستی امنیتش بیشتر می‌شود و نگاه سوری‌ها و مسلمانان به جای این که به دنبال آزادسازی مناطق اشغالی همچون جولان باشد، باید درگیر مسایل داخلی باشد.

نکته بعدی این است که کشورهایی همچون ترکیه و عربستان نیز که مسلمان هستند، در دام توطئه آمریکایی‌ها افتاده و به جای این که آب بر آتش درگیری‌ها در سوریه بریزند، بر این آتش دمیده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، حمایتی که صهیونیست‌های غاصب از آن سود می‌برند و فقط به ضرر مسلمانان است.


اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی