شناسه خبر : 75095
تاریخ انتشار : 1400/06/09 14:52
هفت کودک در حمله پهپادهای آمریکایی به افغانستان قربانی شدند

هفت کودک در حمله پهپادهای آمریکایی به افغانستان قربانی شدند

ده نفر از اعضای یک خانواده از جمله هفت کودک در حمله‌ی هوایی پهپادهای آمریکایی در کابل، روز یکشنبه کشته شدند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: چند ساعت پس از انفجار ماشینی در کابل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حمله‌ی پهپادی در راستای از بین بردن تهدید بمب‌گذاری یک ماشین پارک شده در کابل بوده است.

اما خانواده‌ای در کابل در روز دوشنبه اعلام کرده‌اند که حمله‌ی پهپاد منجر به کشته شدن ده نفر از اعضای خانواده من‌جمله 7 کودک شده است. زمری احمدی یکی از کشته‌شدگان حمله هوایی روز دوشنبه، کارمند یکی از خیریه‌های آمریکایی فعال در حوزه غذا و تربیت در کابل پس از پیاده‌ کردن همکارانش در راه سوار بر ماشین تویوتای کرولای سفیدش بود که پس از پارک در انفجار کشته شد. خانواده زمری برای خوش‌آمد گویی به او از خانه خارج شده بودند که آن‌ها هم در انفجار کشته می‌شوند. بنا بر مصاحبه‌ای که گزارشگر نیویورک‌تایمز در کابل انجام داده است آقای احمدی به همراه بچه‌های برادرهایش در جا کشته می‌شوند. و پس از برخورد موج انفجار به خانه‌ای آن‌ها سه کودک دیگر مجروح می‌شوند که آن‌ها هم بعدا فوت می‌کنند.

سامیا دختر آقای احمدی که لحظه‌ی انفجار و کشته شدن خانواده را از نزدیک دیده است در مصاحبه گفته است «ابتدا فکر کردم طالبان است، اما بعد متوجه شدم که انفجار کار خود آمریکایی‌ها بوده است.»

سخنگوی پنتاگون حمله‌ی پهپادی را تایید کرده است و در جلسه خبرنگاران گفته است که اگرچه که هیچ ارتشی مانند آمریکا تلاش نمی‌کند تا از کشتن شهروندان طی عملیات‌های نظامی جلوگیری کند اما وقتی این اتفاق می‌افتد، سعی می‌کند در این رابطه شفاف باشد.


اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی