شناسه خبر : 75061
تاریخ انتشار : 1400/06/08 19:30
داعش و کارنامه 20 سال ادعای مبارزه غرب با تروریسم در افغانستان

نورنیوز بررسی کرد؛

داعش و کارنامه 20 سال ادعای مبارزه غرب با تروریسم در افغانستان

حملات داعش در فرودگاه کابل بیان‌گر آن است که ائتلاف به اصطلاح ضدداعش به رهبری آمریکا جز گسترش تروریسم کارکردی نداشته و لذا منطقه برای رسیدن به امنیت جز اخراج آمریکا و هم‌گرایی و پیوند منطقه‌ای گزینه‌ای پیشِ روی ندارد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: حمله تروریستی در فرودگاه کابل که مسئولیت آن را «داعش» پذیرفته است با صدها کشته و زخمی در حالی روی داد که پیش از این «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفته بود؛ داعش در تلاش برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی، نیروهای ائتلاف و غیرنظامیان در فرودگاه کابل است.

در همین حال بایدن تاکید دارد که برای خروج نیروها از افغانستان نیازمند تعامل و کسب اجازه از طالبان است. 

نکته قابل توجه آنکه تاکنون امنیت فرودگاه کابل به دست نیروهای آمریکایی و ناتو بوده و طالبان نقش چندانی در این حوزه ندارند لذا فضاسازی رسانه‌ای غربی‌ها برای ناتوان نشان دادن طالبان و گروه‌های افغان در تامین امنیت تنها یک فریب رسانه‌ای است. 

آمریکایی‌ها در سال 2001 با هدف اعلامی مبارزه با طالبان افغانستان را اشغال و هزینه‌های سنگینی را به مالیات دهندگان آمریکایی و درد و رنج‌های بی‌شماری را به مردم مظلوم این کشور تحمیل و منطقه را با بحران‌های گسترده‌ای مواجه کردند اما امروز رسما اعلام می‌کنند که برای خروج نیروهایشان نیازمند تعامل و اجازه طالبان هستند!

این وضعیت حاکی از آن است یا از همان روز اول ادعای مبارزه با تروریسم دروغ بوده و اهداف دیگری از حمله به افغانستان دنبال می‌شده، یا آمریکا در تحقق اهدافش پس از 20 سال اشغال‌گری شکست خورده است. 

از سویی؛ ادعای بایدن درباره داعش که به اذعان «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» خود موسس آن بوده‌اند نیز حاکی از آن است که یا داعشِ شکست خورده در سوریه و عراق پس از انتقال به افغانستان توسط آمریکایی‌ها، دیگر گوش به فرمان اربابان خود نیست و یا ادعای بایدن از اساس دروغ است و حمله به فرودگاه از ابتدا با هماهنگی کاخ سفید برای ناامن‌سازی و توجیه تداوم حضور نیروهای آمریکایی صورت گرفته است. 

هر کدام از این دو سناریو درست باشد، نتیجه آن یکسان است و آن اینکه آمریکا و متحدانش «اراده» و «توان» مبارزه با تروریسم را ندارند، زیرا آنها خود بخشی از موجودیت تروریسم در جهان هستند و اهداف خود را با همین ابزار پیگیری می‌کنند و اگر نبود جبهه مقاومت، اکنون داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نه تنها غرب آسیا بلکه اروپا را نیز تصرف کرده بودند. 

به بیان بهتر؛ حملات داعش در فرودگاه کابل بیان‌گر آن است که ائتلاف به اصطلاح ضدداعش به رهبری آمریکا جز گسترش تروریسم کارکردی نداشته و لذا منطقه برای رسیدن به امنیت جز اخراج آمریکا و هم‌گرایی و پیوند منطقه‌ای گزینه‌ای پیشِ روی ندارد.

 


اخبار مرتبط














نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی