شناسه خبر : 75046
تاریخ انتشار : 1400/06/08 11:13
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس: کرونا به امنیت غذایی مردم آسیب زد

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس: کرونا به امنیت غذایی مردم آسیب زد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر امنیت غذایی مردم، گفت: به دلیل عدم نظارت دستگاه های متولی متاسفانه اتفاقات ناگواری افتاد که باعث شد هم تولیدکننده آسیب جدی ببیند و هم انگیزه تولید از بین برود.

نورنیوز-گروه اقتصادی: محمد جواد عسگری در خصوص وضعیت تولیدات کشاورزی کشور، گفت: در حوزه بخش کشاورزی و امنیت غذایی، ظرفیت و توانمندی زیادی داریم که اقلیم متنوع کشور، دلیل این مدعا است؛ بنابراین ما علاوه بر اینکه می‌توانیم تولید داشته باشیم و نیازهای خود را برطرف کنیم، قادر هستیم در حوزه صادارت هم نقش آفرینی کنیم؛ امروز خوشبختانه بین 500 الی 600 میلیون نفر جمیعت کشورهای پیرامونی، به محصولات بخش کشاورزی ما نیاز دارند که فرصت بسیار خوبی است.

او در ادامه افزود: کشورهای منطقه مایل هستند که تولیدات ما را بخرند که این امر ظرفیت منحصر به فردی است که اگر تدبیر و دقت نکنیم، قطعا دیگر کشورها جایگزین خواهند شد و جای ما را در بحث محصولات کشاورزی خواهند گرفت؛ لذا کمیسیون کشاورزی با قاطعیت و جدیت این فضا را دنبال خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل بی تدبیری ها و سوءمدیریت‌ها، فضایی ایجاد شد که گله‌مندی شدید کشاورزان را در پی داشت؛ بی تدبیری اول این بود که نظارتی برای تثبیت قیمت‌ها شکل نگرفت که مشکلات عدیده ای را برای تولیدکنندگان به وجود آورد و نگاه و رویکرد ما این است که این فضا را فعال کنیم و در راستای منافع کشور حرکت کنیم.

عسگری با بیان اینکه کرونا به امنیت غذایی مردم آسیب زده است، گفت: نکته دیگری که در شرایط فعلی وجود دارد، بحث کرونا است که به امینت غذایی مردم خیلی آسیب زد و باید به گونه ای مدیریت کنیم که این آسیب در فضاهایی که اتفاق افتاد، به حداقل برسد. به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های متولی، متاسفانه اتفاقات ناگواری افتاد که باعث شد هم تولیدکننده آسیب جدی ببیند و هم انگیزه تولید از بین برود و از طرفی دام های مولد دچار مشکل شدند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگر دام مولد از بین برود، زمان زیادی طول می‌کشد تا بازسازی شود؛ بنابراین کرونا در حوزه نهاده‌ها و تولیدات، مشکلاتی را به وجود آورد که قطعا احتمال دارد در آینده هم این مشکل تکرار شود؛ لذا فضای تولیدی ما باید یک فضای مداومی باشد تا بتوانیم بر بحران‌ها غلبه کنیم.

عسگری در پایان گفت: در بحث نهاده ها، توجهی به ظرفیت های داخلی نکرده ایم؛ درحالی که اگر فقط در چند استان جنوبی برنامه‌ریزی کنیم، می توانیم به راحتی همه نهاده های مورد نیاز را تامین کنیم که این امر در گروی یک مدیریت جهادی و انقلابی است که کمیسون کشاورزی در آینده با جدیت این مباحث را دنبال خواهد کرد.

 

 


نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی