شناسه خبر : 75002
تاریخ انتشار : 1400/06/06 15:33
صدرالحسینی: ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیشتر یک لاف سیاسی با هدف فروش اسلحه آمریکائی است

صدرالحسینی: ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیشتر یک لاف سیاسی با هدف فروش اسلحه آمریکائی است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سخنان نخست وزیر اسرائیل بیشتر به یک لاف سیاسی نزدیک است و برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا و مهم‌تر از آن فروش بیشتر اسلحه‌های کارخانه‌های آمریکایی به کار می‌رود.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص اظهارات اخیرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در سفر به منطقه اعلام کرده بود به دنبال تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای با کشور‌های عربی علیه جمهوری اسلامی هستیم، گفت: با نگاه به روند‌های موجود در غرب آسیا دو نکته برای هر پژوهنده روشن می‌شود نکته اول موضوع افزایش توانمندی جمهوری اسلامی در همه حوزه‌های مولفه قدرت از جمله نفوذ منطقه ای، توانمندی دفاعی – بومی، تاثیرگذاری بر روند‌های سیاسی – امنیتی و همه آنچه می‌تواند به عنوان گذار از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت بین المللی از آن یاد کرد. نکته دوم افول کشور‌های سلطه و در راس آن آمریکا و همچنین کاهش قابل توجه امنیت در سرزمین‌های اشغالی است.

وی ادامه داد: این کاهش چمشگیر امنیت به حدی است که صهیونیست‌ها در لاک دفاعی خود فرو رفته اند و مسئله دیگر توقف عادی سازی روابط اعراب با آنهاست. همه این‌ها موضوعاتی است که میتوان از آن‌ها به عنوان مولفه کاهش قدرت اسرائیل در غرب آسیا یاد کرد.

 

اقرار نخست وزیر رژیم صهیونیستی به افزایش توانمندی جمهوری اسلامی کاملا صحیح است

صدرالحسینی افزود: در یک بررسی ساده متوجه می‌شویم که اقرار نخست وزیر رژیم صهیویستی به افزایش توانمندی جمهوری اسلامی در منطقه کاملا صحیح است و نشان از ارزیابی دقیق سرویس‌های اطلاعاتی در مورد قدرت نفوذ ایران دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مسئله مهم رویکرد‌های تاکتیکی جدید آمریکا در منطقه گفت: توجه به این رویکرد‌های جدید حکایت از آن دارد که کشور‌های وابسته به آمریکا در دو حوزه امنیتی – نظامی و سیاسی –اقتصادی در شرایط قبل نیستند و در مجموع توانمندی آن‌ها رو به کاهش است و این موضوع خود به تنهایی حکایت از افول آمریکا در حوزه‌های مختلف دارد.

 

جایگاه ایران در شرق آسیا و جهان در حال پیشرفت است

وی با اشاره به فرضیه‌ای که در دو دهه قبل در اتاق‌های فکر غرب مطرح بوده است، گفت: این فرضیه به آغاز افول آمریکا اشاره می‌کرد که این روز‌ها به شدت افزایش یافته و در مقابل از قدرت‌های نوظهوری یاد می‌کرد که بیشتر در شرق جهان هستند و در حال فربه شدن هستند که در این بین جایگاه ژئوپلتیک جمهوری اسلامی کاملا ویژه است و باعث کینه بدخواهان این کشور شده است.

صدرالحسینی تصریح کرد: بر همین اساس در طول یک دهه گذشته نظام سلطه و کشور‌های وابسته به آن‌ها در غرب آسیا به دنبال راهکاری برای مقابله با این روند بوده و هستند که مصداق آن را می‌توان تشکیل ناتوی عربی، انعقاد و برجسته سازی پیمان‌های نظامی در منطقه، سفر مقامات آمریکایی و غربی به کشور‌های منطقه، انجام رزمایش نظامی مشترک و برجسته سازی سناریوی عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل دانست که همگی نمونه‌هایی از تلاش‌ها برای تاثیرگذاری در روند مذکور بوده است.

 

کاربرد سخنان نخست وزیر اسرائیل افزایش اعتماد به نفس کشورهای وابسته به غرب در منطقه است

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه براساس این روند سخنان اخیر بنت در خصوص تشکیل ائتلافی علیه ایران از جمله همان موضوعاتی است که تنها کاربرد آن افزایش اعتماد به نفس کشور‌های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی در غرب آسیاست. 

 

اظهارات بنت بیشتر یک لاف سیاسی با هدف ایجاد ترس  وحشت در منطقه است

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حقیقت سخنان نخست وزیر اسرائیل که دولت وی کمتر از دو سال دیگر باید صندلی خود را به رقبای سیاسی تحویل دهد بیشتر به یک لاف سیاسی نزدیک است  و برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا و مهم‌تر از آن فروش بیشتر اسلحه‌های کارخانه‌های آمریکایی به کار می‌رود و به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نمی‌توان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد و طبیعتا هیچ تغییری در معادلات منطقه‌ای ایجاد نخواهد کرد.


اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی