شناسه خبر : 74943
تاریخ انتشار : 1400/06/02 15:09
معرکه‌گیری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نمایشی بدون تماشاگر!

نورنیوز بررسی کرد؛

معرکه‌گیری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نمایشی بدون تماشاگر!

نخست‌وزیر تازه‌کار اسرائیل در حالی مدعی تشکیل ائتلاف ضدایران در منطقه حول پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی شده که طی همین یک ماه اخیر با وجود دروغ‌پراکنی و جوسازی سنگین علیه کشورمان در موضوع حادثه پیش آمده برای کشتی این رژیم در دریای عمان، نتوانست کمترین اجماعی علیه کشورمان ایجاد کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از سفر به آمریکا خبر داد و گفت روز پنجشنبه در کاخ سفید با «جو بایدن» دیدار خواهد کرد.

او در ادامه اقدامات ایران‌هراسانه این رژیم مدعی شده: «ایران به سرعت در حال پیشرفت در زمینه غنی‌سازی اورانیوم بوده و مدت زمان لازم برای ساخت بمب اتمی را بسیار کوتاه‌تر کرده است!»

بیان این ادعاها در حالی است که ایران نه تنها عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (NPT) است بلکه چنانچه گزارش‌های فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز نشان می‌دهد، بارها به صراحت اعلام کرده که برنامه هسته‌ای خود را تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌کند، اما رژیم صهیونیستی نه تنها عضو این پیمان نیست بلکه بین 200 تا 300 کلاهک اتمی را در زرادخانه‌های خود نگهداری می‌کند.

بِنت که تلاش می‌کند خود را نزد تیم بایدن به اثبات برساند، مدعی شده‌؛ «ایران در تمام منطقه با خشونت رفتار می‌کند و در دیدار با بایدن خواهم گفت که هم اکنون زمان آن است که جلوی ایران گرفته شود»، حال آنکه رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین رکن ناامنی در غرب آسیا، علاوه بر جنایات گسترده در فلسطین همواره عامل اصلی اقدامات تروریستی و خراب‌کارانه در منطقه بوده است. 

نخست‌وزیر تازه‌کار اسرائیل در حالی مدعی تشکیل ائتلاف ضدایران در منطقه شده که طی همین یک ماه اخیر با وجود دروغ‌پراکنی و جوسازی سنگین علیه کشورمان در موضوع حادثه پیش آمده برای کشتی این رژیم در دریای عمان، نتوانست کمترین اجماعی علیه کشورمان ایجاد کند.

در خصوص تحرکات اخیر «نفتالی بنت» نکات مهمی وجود دارد:

نخست؛ بِنت که با بحران داخلی و همچنین آثار شکست اخیر از فلسطینی‌ها طی عملیات «سیف‌القدس» روبروست، تلاش می‌کند نگاه‌ و توجه افکار عمومی را از فلسطین به سمت ایران و پرونده هسته‌ای تغییر دهد تا از این رهگذر بر بحران سیاسی و امنیتی و همچنین فساد و ناکارآمدی سران اسرائیل سر پوش گذاشته و همچون نتانیاهو حیات سیاسی خود را در سایه جنجال‌آفرینی ادامه دهد.  

دوم؛ ایالات متحده هم‌اکنون خود با بحران به وجود آمده در افغانستان مواجه است و آثار شکست خفت‌بار و اخراج از این کشور به چالش سیاسی جدی در داخل و در میان هم‌پیمانان و مزدوران منطقه‌ایش تبدیل شده است. 

افزایش انتقادات از بایدن و دولتش برای شکست در افغانستان و اخراج مفتضحانه از این کشور، همچون اظهارنظر جنجالی «فرانسیس فوکویاما» و احمق خطاب کردن «جو بایدن» از سوی «تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق بریتانیا و شریک جرم «جورج بوش» در حمله به افغانستان در کنار کاهش محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها و تشکیل نشست گروه هفت برای چاره‌اندیشی در مورد رسوایی افغانستان طی امروز، شواهدی است که بر اوضاع نابسامان کاخ سفید تاکید دارند. 

مشخص نیست که در چنین شرایطی بِنت بر اساس چه تحلیلی سعی دارد کاخ سفید بحران‌زده را متمایل به حمایت از خودش کند.

سوم؛ این دست سفرهای نمایشی به واشینگتن از سوی نخست‌وزیران پیشین رژیم صهیونیستی چون «ایهود اولمرت»، «ایهود باراک» و «بنیامین نتانیاهو» همواره با سر و صدای زیاد در گذشته انجام شده اما بیش از آنکه تاثیر عملی در تقویت جبهه آنها در برابر محور مقاومت داشته باشد تنها در چارچوب جنجال‌های خبری و رسانه‌ای باقی مانده و بر شکست‌های آنان افزوده است.  

چهارم؛ برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بدون هیچ‌گونه ابهامی در حال توسعه است و تماما در چارچوب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حقوق قانونی ایران پیگیری می‌شود، لذا تکاپو برای ایران‌هراسی و تشدید فشار بر تهران برای عقب‌نشینی از این حقوق مسلم به سیاستی نخ‌نما تبدیل شده و با توجه به اراده کشورمان در این خصوص کارآیی خود را از دست داده است.

پنجم؛ بدیهی است تنها راه خروج از شرایط موجود در موضوع پرونده هسته‌ای ایران و بن‌بست ایجاد شده از سوی غربی‌ها در روند مذاکرات وین، تغییر رویکرد آمریکا و غرب و پذیرش حقوق قانونی ایران در این خصوص است.

اگر فضاسازی‌هایی از این دست می‌توانست تاثیری بر اراده مستحکم ایران در مسیر استیفای حقوق قانونی‌اش داشته باشد به طور قطع ماه‌ها قبل آمریکا و غرب به دستاوردهای مورد نظرشان رسیده بودند و نیازی به خوش‌رقصی و معرکه‌گردانی امثال «نفتالی بِنت» نبود.


اخبار مرتبط










نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی