شناسه خبر : 74733
تاریخ انتشار : 1400/05/25 10:36
سید‌حسن نصرالله: قطعاً بنزین را از ایران وارد خواهیم کرد/به وعده‌هایمان عمل کرده و کشور را به حال خود رها نخواهیم کرد/واشنگتن به دوستان خود خیانت کرد

سید‌حسن نصرالله: قطعاً بنزین را از ایران وارد خواهیم کرد/به وعده‌هایمان عمل کرده و کشور را به حال خود رها نخواهیم کرد/واشنگتن به دوستان خود خیانت کرد

دبیر کل حزب الله: مسئولیت هر آنچه در کشور رخ می‌دهد، بر دوش آمریکا است. آنها هستند که هرج و مرج را در لبنان از طریق سفارتشان هدایت می کنند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت هفتمین شب ماه محرم الحرام در جمع عزاداران حسینی تأکید کرد که اتفاق امروز در منطقه عکار بسیار دردناک و ناراحت کننده بود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه هرچه سریع‌تر بایستی ابعاد پرونده انفجار تانکر سوخت در منطقه عکار و برجای ماندن حدود ۱۰۰ کشته و زخمی، از سوی مراجع قضائی پیگیری و روشن شود، گفت: «ما به نوبه خودمان تمامی امکانات و نهادها و نیروهایمان را در اختیار مردم عکار قرار می‌دهیم. از رخ دادن چنین اتفاقی باید عبرت گرفته شود تا باردیگر تکرار نشود».

دبیرکل حزب الله در ادامه اشاره کرد: «به جای اینکه پس از این حادثه مسئولان سیاسی با مجروحان و تبعات این انفجار روبه رو شوند و گره از کار مردم باز کنند، بازهم لب به انتقاد از یکدیگر و بوروکراسی کاری و دشنام دهی گشوده اند».

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت لبنان در سایه وقوع چنین مشکلاتی و سرریز شدن صبر مردم از نبودِ دولت مرکزی بیان کرد: «نخستین پیام خون شهدا و خانواده‌هایشان (درپی انفجار تانکر سوخت) این است که باید طی دو یا سه روز آینده کابینه تشکیل شود».

دبیر کل حزب الله لبنان در هفتمین شب ماه محرم لحرام در جمع عزاداران حسینی در ضاحیه بیروت تصریح کرد: «ما اکنون در وضعیت بحرانی و وخیمی به سر می بریم و این وضعیت در سایه عدم تشکیل کابینه دولت می‌تواند به یک بحران همه جانبه و فراگیر تبدیل شود. دولت بایستی هرچه سریع‌تر تشکیل شود. الان دیگر فرصتی برای اتلاف وقت نمانده است.اکنون در شیوه مدیریت مملکت چیزی جز شکست و ناکامی و عدم تلاش برای برطرف کردن نیاز مردم و اداره بحران آنها دیده نمی‌شود، گویی سرنوشتشان به حال خود رها شده است».

وی در ادامه افزود: «برخی از شرکت‌ها سوخت را از مردم دریغ کرده و احتکار می‌کنند و تلاش دارند تا ذخایر خود را در بازار سیاه بفروشند. اغلب این شرکت‌ها از روی حرص و طمع تن به این کار می‌دهند. هر کس که سوخت را احتکار می‌کند و یا به سوریه قاچاق می‌کند، مالش مال حرام است و خیانت می کند».

سید حسن نصرالله همچنین خطاب به آمریکایی‌ها و نیت شوم آنها برای به آشوب کشاندن پایگاه‌های مقاومت در منطقه گوشزد کرد: «مسئولیت هر آنچه در کشور رخ می‌دهد، بر دوش آمریکا است. آنها هستند که هرج و مرج را در لبنان از طریق سفارتشان هدایت می کنند».

دبیر کل حزب الله در ادامه گفت: «قطعاً بنزین و مازوت را از ایران وارد خواهیم کرد. موعد ورود بنزین شب هنگام نخواهد بود، بلکه در روشنایی روز و ساعت به ساعت این کار را (پیش چشمان همه) انجام خواهیم داد. ما به وعده‌هایمان عمل کرده و کشور را به حال خود رها نخواهیم کرد».

سیدحسن نصرالله افزود: «بدون شک یک اتاق بحران آفرینی در منطقه وجود دارد. ایستگاه‌های برق رسانی در عراق و لبنان به طور تصادفی هدف گرفته نمی‌شوند. ما ایمان داریم که لبنان توسط مردم و ارتش و مقاومت آن حمایت می شود».

وی همچنین تصریح کرد: «اگر توافق آمریکا با طالبان صحت داشته باشد، این بدان معناست که واشنگتن به دوستان خود خیانت کرده است».

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان تأکید کرد: «هرکس در لبنان بر روی تضمین‌های آمریکا حساب باز کرده است، باید سرنوشت افغانستان را هم به جان بخرد. ایالات متحده آمریکا میلیون‌ها شهروند افغان را گرسنه، تشنه و آواره به حال خود رها کرد».

 


اخبار مرتبط











نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی