شناسه خبر : 74691
تاریخ انتشار : 1400/05/21 13:18
دولت روسیه یا سفیر روسیه؛ چه کسی باید عذرخواهی کند؟

نورنیوز بررسی کرد؛

دولت روسیه یا سفیر روسیه؛ چه کسی باید عذرخواهی کند؟

با توجه به روابط دو کشور، مشخص است که اقدام سفیر روسیه اقدامی شخصی بوده و ارتباطی به مواضع دولت فدراسیون روسیه ندارد و باید شخصا از محضر ملت ایران عذرخواهی کند. ضمنا دولت فدراسیون روسیه باید مراقبت نماید که سفیر این کشور در تور اطلاعاتی سفیر انگلیس گرفتار نشود.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: روز گذشته سفیر روسیه در اقدامی ناشایست و غیر دیپلماتیک با انتشار تصویری از خود و سفیر جدید انگلیس و یک صندلی خالی، خواسته یا ناخواسته روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران را یادآوری کرد.

پس از آنکه این اقدام با واکنش‌ گسترده افکار عمومی، رسانه‌ها و مقامات رسمی کشورمان مواجه شد، امروز حساب توئیتری سفارت روسیه در تهران با انتشار مطلبی مدعی شده که از این عکس سوء برداشت شده و به نوعی این خبط بزرگ را توجیه کرد.

به هر تقدیر؛ حساب انگلیس و به ویژه «سایمون شرکلیف» سفیر جدیدش که بیش از دیپلماسی سابقه امنیتی دارد، برای ملت ایران جداست و به نظر می‌رسد باید در همین ابتدای حضورش در تهران به نوعی بابت این اقدام توهین‌آمیز تنبیه شود که تا پایان دوره ماموریتش چنین رفتارهایی از او سر نزند.

اما در مورد روسیه موضوع متفاوت است و با توجه به روابط گسترده و راهبردی دو کشور در حوزه‌های مختلف از «لوان جاگاریان» سفیر با سابقه این کشور که سال‌هاست در تهران به سر برده و با روحیات ضد استعماری مردم ایران به خوبی آشناست، انتظار چنین خطای فاحشی نمی‌رفت.

بر این اساس و با توجه به روابط دو کشور، مشخص است که اقدام سفیر روسیه اقدامی شخصی بوده و ارتباطی به مواضع دولت فدراسیون روسیه ندارد و باید شخصا از محضر ملت ایران عذرخواهی کند.

در این رابطه موضوع مهم دیگری که لازم است دولت فدراسیون روسیه مورد توجه قرار دهد این است که مراقبت نماید، سفیرش در تور اطلاعاتی سفیر انگلیس گرفتار نشود.

طبیعتا انتشار متنی دوپهلو که بیش از عذرخواهی به مخاطبین بابت برداشت اشتباهشان! انتقاد شده نمی‌تواند پاسخگوی این خطای بزرگ باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی