شناسه خبر : 74682
تاریخ انتشار : 1400/05/21 11:31
استقرار افسران اطلاعاتی و هوایی رژیم صهیونیستی در ستاد سنتکام

نورنیوز بررسی کرد؛

استقرار افسران اطلاعاتی و هوایی رژیم صهیونیستی در ستاد سنتکام

اطلاعات رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که افسران اطلاعاتی و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ستاد سنتکام حضور یافته و با بهره‌گیری از ظرفیتهای اطلاعاتی و پشتیبانی سنتکام عملیات‌های شرورانه در منطقه را طراحی و اجرا می‌کنند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: در روزهای ابتدایی سال‌جاری میلادی و در پی تصمیمی که در دولت «دونالد ترامپ» اتخاذ شده بود، حوزه رژیم صهیونیستی از ستاد مرکزی فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا (یوروکام) به ستاد مرکزی فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) منتقل شد.

اطلاعات رسیده به «نورنیوز» نشان می‌دهد که در پی این اقدام که در چارچوب طرحی جدید برای تغییر موازنه نظامی و امنیتی در منطقه غرب آسیا به مورد اجرا گذاشته شد، چند ماهی است که افسران اطلاعاتی و نیروی هوایی اسرائیل در ستاد سنتکام حضور یافته و با بهره‌گیری از ظرفیتهای اطلاعاتی و پشتیبانی سنتکام عملیات‌های شرورانه در منطقه را طراحی و اجرا می‌کنند.

این اطلاعات همچنین بیان‌گر آن است که هدف از این تصمیم، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای افزایش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و اختلاف‌افکنی و ایجاد سوء تفاهم میان کشورهای حوزه غرب آسیا است. علاوه بر این رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با مشارکت برخی کشورهای مخالف ایران در منطقه با انجام ماموریت‌های ویژه، کشورمان را در محاصره امنیتی قرار بدهد.

بر همین اساس و با توجه به افشای اطلاعات مربوط به استقرار پایگاه سایبری موساد در یکی از امیرنشین‌های امارات متحده عربی که گوشه‌ای از شرارت‌های آن را طی دو هفته گذشته با ایجاد اختلالات سایبری در سامانه‌های ناوبری شناورهای حاضر در خلیج فارس و متهم کردن ایران در این خصوص شاهد بودیم، مشخص شده است که این اتفاقات منحصر به روابط دوجانبه تل‌آویو-ابوظبی نبوده و در ابعادی گسترده‌تر ذیل فرماندهی مشترک سنتکام و اسرائیل صورت گرفته است.

استقرار افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ستاد فرماندهی سنتکام در حالی است که ارتش آمریکا ضمن استفاده از اطلاعات پایگاه‌های خود در کشورهای منطقه، این موارد را بعضا بدون مجوز و یا اطلاع کشورهای میزبان مورد استفاده قرار داده و اطلاعات ذکر شده را که شامل گرافهای راداری، جمع‌آوری‌های سایبری و... می‌شود، در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

با توجه به حضور و فعالیت مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در قالب سنتکام، عملا تشخیص هواپیماهایی که از سرزمین‌های اشغالی مستقیم و به بهانه‌های مختلف به مقصد یایگاه‌های آمریکا در فضای منطقه پرواز می‌کنند دشوار شده و می‌تواند کار شناسایی واحدهای پدافندی را با اشتباه روبرو کند.

بدیهی است که در شرایط جدید به ویژه از آن جهت که ایالات متحده بستر حضور ساختارمند رژیم صهیونیستی در منطقه را فراهم و تسهیل کرده،  واشینگتن وکشورهایی که با باز کردن پای اسراییل به منطقه در انجام اقدامات شرارت آمیز این رژیم مشارکت می کنند باید در قبال  هرگونه عملیات خصمانه تل‌آویو در منطقه سهیم بوده و باید پاسخ‌گو باشند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی