شناسه خبر : 74668
تاریخ انتشار : 1400/05/20 16:46
🎥چاقی رسانه‌ای چیست و چطور از ابتلای به آن جلوگیری کنیم؟

🎥چاقی رسانه‌ای چیست و چطور از ابتلای به آن جلوگیری کنیم؟

ممکن است شما از آن خانواده‌هایی باشید که فرزندانتان ساعت‌ها پای تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای می‌نشینند و حتی غذایشان را هم پای تلویزیون می‌خورند. بهتر است بدانید که بین مدت‌زمان تماشای تلویزیون و اضافه‌وزن کودکان و نوجوانان ارتباط مستقیم وجود دارد. برای رهایی از این مسئله تماشای این ویدئو را به شما توصیه می‌کنیم.

نورنیوز-گروه جامعه: آیا می‌دانستید بین مدت‌زمان تماشای تلویزیون و اضافه‌وزن کودکان و نوجوانان ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد؟ کم‌تحرکی، تحریک ذهنی برای مصرف خوراکی‌ها و برهم خوردن الگوی خواب منظم در ایجاد چاقی مؤثر است. جالب است که مشابه این عوامل در سبک زندگی افرادی که بازی‌های دیجیتال انجام می‌دهند هم دیده می‌شود.

اگر فرزندانتان دچار اضافه‌وزن ناشی از پرخوری هنگام بازی‌های رایانه‌ای و تماشای تلویزیون هستند و ترجیح می‌دهند به‌جای بازی‌های پرتحرک، یکجا بنشینند و گوشی و تبلت دست بگیرند، این چهار توصیه کلیدی می‌تواند چاره‌ساز باشد:
اولین توصیه مدیریت مصرف رسانه است. برای پیشگیری از چاقی باید مقدار مصرف رسانه را محدود و مدیریت کرد. یادتان باشد که تلویزیون پرستار بچه‌ها نیست. پس اگر برای سلامت فرزندانتان نگران هستید از قرار دادن تلویزیون و ابزارهای بازی دیجیتال در اتاق‌خواب بچه‌ها پرهیز کنید.

دومین نکته اینکه حواس‌پرتی بر سر سفره یکی از عوامل پرخوری است. بنابراین با تفکیک زمان غذا خوردن و تماشای تلویزیون روال چاقی را کاهش دهید.

جایگزینی تفریحات پرتحرک سومین توصیه ما به شماست. برنامه‌ریزی برای ورزش‌های سالم و پرتحرک، بازی‌های گروهی و خانوادگی پرنشاط و گردش در طبیعت باید جایگزین اضافه مصرف رسانه‌های تصویری باشد.

توصیه آخر اینکه اضافه‌وزن فرزندانتان را جدی بگیرید و علاوه بر تصحیح عادت‌های رفتاری و رسانه‌ای، از متخصص تغذیه برای اصلاح عادت‌های غذایی آن‌ها کمک بگیرید.


 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی