شناسه خبر : 74579
تاریخ انتشار : 1400/05/18 21:27
ورود مخفیانه زیرسطحی اسرائیل به دریای سرخ/ حماقت بِنِت و گرفتاری در تله‌ای بزرگ

اختصاصی نورنیوز:

ورود مخفیانه زیرسطحی اسرائیل به دریای سرخ/ حماقت بِنِت و گرفتاری در تله‌ای بزرگ

به اذعان کارشناسان غربی-صهیونیستی تردیدی در اشتباه بودن ورود رژیم صهیونیستی به درگیری با ایران با توجه به توان‌مندی‌های جمهوری اسلامی در زمین ، دریا و آسمان وجود ندارد

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: بر اساس اطلاعات رسیده به «نورنیوز»؛ یک زیرسطحی اسرائیلی از نوع دلفین چهارشنبه گذشته 13 مردادماه  به صورت مخفیانه ضمن عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شده است.
دو ناوشکن  رژیم صهیونیستی  نیز به صورت هم زمان از کانال سوئز عبور کرده اند که به احتمال قوی اسکورت این زیر سطحی هستند.

این اقدام رژیم صهیونیستی که در پی التهاب‌آفرینیِ مبتنی بر فضاسازی ایجاد شده در خصوص انفجار نفت کش اسرائیل در دریای عمان انجام شده اگرچه بیشتر جنبه نمایشی دارد اما نشان از آن دارد که ظاهرا دولت جدید تل‌آویو با وجود ناتوانی در اجماع‌سازی علیه ایران و عقب‌نشینی حامیان آمریکایی-انگلیسی خود از تهدید تهران به پاسخ متقابل، همچنان بدنبال حرکت در مسیر التهاب افرینی است.

این در حالی است که حتی برخی از مقامات سابق این رژیم نیز به دولت نفتالی بنت در خصوص این اقدامات هشدار داده‌اند، چنانچه «عاموس یادلین» ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل گفته است: نباید با دست برتر ایران در خلیج فارس درگیر شویم.
یادلین با یادآوری حمله ایران به عین‌الاسد و حملات پهپادی و موشکی  علیه آرامکو  که عربستان آن را به ایران نسبت داده به دست برتر جمهوری اسلامی در این خصوص اشاره کرده و گفته : بهتر است انگلیس و آمریکا به این موضوع ورود کنند نه اسرائیل! 
او به دولت خود هشدار داده که بهتر است به  خلیج فارس و دریای عمان یعنی جایی نکه ایران در آنجا دست برتر را دارد، نرویم. این ژنرال بازنشسته  اسراییلی تاکید کرده:ما در دریا هیچ برتری نداریم! بعد از قاسم سلیمانی امروز حاجی‌زاده، قدرت پهپادی ایران را در اختیار دارد..

در همین حال امروز «نیوزویک» در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت: در پی تهدید اسرائیلی‌ها به اقدام نظامی، آمریکا تاکید می‌کند دیپلماسی در برابر ایران بهترین رویکرد است و وزارت خارجه آمریکا متحدان این کشور را ترغیب کرده  که برای محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران بر دیپلماسی تکیه کنند نه اقدام نظامی یا تهدید.

بر این اساس؛ بر خلاف تصور نفتالی بنت که ظاهرا بنا دارد مسیر نتانیاهو را در رفتارهای شرورانه ادامه دهد، چنانچه هشدارهای مقامات و کارشناسان غربی-صهیونیستی نیز اذعان دارد در اشتباه بودن ورود رژیم صهیونیستی به درگیری با ایران با توجه به توان‌مندی‌های جمهوری اسلامی در زمین ، دریا و آسمان تردیدی وجود ندارد.

به بیان دقیق‌تر؛ کارشناسان واقع‌گرای غربی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که هشدارهای ایران در خصوص پاسخ قاطع و محکم به هرگونه اقدام خصمانه، نه یک تهدید لفظی که حقیقتی مبتنی بر اراده و توان‌مندی لازم است که باید از آن احتراز شود.
در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر تازه‌کار رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات عجولانه و احمقانه خود، بیش از پیش در حال گرفتار کردن خود در تله‌ای است که برون‌رفت از آن قطعا هزینه‌های بسیار سنگینی برای او و ساکنین سرزمین‌های اشغالی در پی خواهد داشت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی