شناسه خبر : 74569
تاریخ انتشار : 1400/05/18 15:55
برگزاری کارگاه بین المللی استفاده از فناوری فضایی در بلایای طبیعی از سوی ایران و دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل

برگزاری کارگاه بین المللی استفاده از فناوری فضایی در بلایای طبیعی از سوی ایران و دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل

در این کارگاه 370 متخصص در حوزه های علوم فضایی، سنجش از دور، محیط زیست و مدیریت منابع‌ آبی از بیش از 40 کشور جهان حضور دارند.

نورنیوز-گروه سیاسی: کارگاه بین المللی "استفاده از فناوری فضایی به منظور مدیریت سیل، خشکسالی و منابع آبی" به میزبانی مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد و سازمان فضایی ایران از امروز صبح آغاز و تا بعدازظهر روز چهارشنبه 20 مردادماه ادامه خواهد داشت. 

در این کارگاه 370 متخصص در حوزه های علوم فضایی، سنجش از دور، محیط زیست و مدیریت منابع‌ آبی از بیش از 40 کشور جهان حضور دارند.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه خانم سیمونتا دی پی پو، رئیس دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد، دکتر کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین و دکتر مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران سخنرانی نمودند.

در ابتدا خانم دی پیپو با اشاره به مشکلات حوزه آبی در سرتاسر جهان، به اهمیت بهره برداری هرچه بیشتر از فناوری های فضایی در مدیریت منابع طبیعی بویژه آب اشاره و از جمهوری اسلامی ایران و سازمان فضایی ایران بابت نقش آفرینی موثر در این حوزه و هماهنگی برگزاری کارگاه مذکور قدردانی نمود. 

در ادامه، دکتر غریب آبادی ضمن اشاره به جایگاه ایران در تأسیس کمیته استفاده های صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل، بر نقش موثر و ممتاز دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد در ارتقاء شیوه های بهره برداری از فناوری های فضایی در مدیریت بلایای  طبیعی از جمله پیش آگاهی قبل از وقوع حوادث و نیز واکنش سریع پس از وقوع بلایا تأکید نمود و خواستار توسعه همکاری های بین المللی شد.

 دکتر براری نیز ضمن قدردانی از دفتر فضای ماورای جو ملل متحد در هماهنگی برگزاری این کارگاه، اظهار امیدواری نمود این کارگاه منجر به توسعه تعاملات بین المللی، افزایش دانش، توسعه و ترویج کاربردهای فناوری فضایی و ارائه تجربیات بین المللی با هدف بهره برداری از مزایای فناوری فضایی برای همه کشورها شود. وی در ادامه مهمترین فعالیت ها و اقدامات مرتبط انجام شده در حوزه فضایی کشور را ارائه نمود.

در این کارگاه و در قالب شش جلسه دو ساعته، متخصصانی از ایران و سایر کشورهای  جهان آخرین اطلاعات و دستاوردهای خود را درخصوص جدیدترین روش های پایش سیل و خشکسالی با استفاده از داده های ماهواره ای، اقدامات لازم برای هشدار سریع وقوع بلایای طبیعی، تحلیل ریسک های ناشی از گرد و غبار و ریزگرد و سایر چالش های زیست محیطی مرتبط با حوزه آبی مطرح خواهند کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی