شناسه خبر : 74515
تاریخ انتشار : 1400/05/17 14:10
تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به سیاست‌های آل خلیفه

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به سیاست‌های آل خلیفه

ده ها شهروند بحرینی ساکن سنابس با برگزاری تظاهراتی مسالمت آمیز خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی در این کشور شدند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: ده‌ها نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در منطقه سنابس، آزادی زندانیان سیاسی دربند حکومت آل خلیفه را خواستار شده اند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که شنبه شب برگزار شد با در دست داشتن تصاویر بازداشت شدگان و بنرهایی، خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی در این کشور شدند.

«شرم بر ما که سکوت کنیم و زندانی ما بمیرد» و «آزاد می‌کنیم پسرانمان را که به دست شما زندانی شدند» از جمله شعارهای شرکت کنندگان در این تظاهرات بود.

شرکت کنندگان همچنین تصاویری از زندانیان سیاسی بحرینی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود «شما آزاد هستید».

در میان این تصاویر، تصویری از «حسن مشیمع» یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی بحرین و «عبدالجلیل السنکیس» فعال و مدافع حقوق بشر وجود داشت که شنبه گذشته سازمان عفو بین الملل از آن‌ها به عنوان مهمترین زندانیان جهان که در زندان‌های آل خلیفه رنج می‌برند، نام برد.

جمعیت الوفاق بحرین به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این کشور طی روزهای گذشته، شاهد برگزاری حداقل 379 تظاهرات برای آزادی زندانیان سیاسی بوده است.

الوفاق گزارش داد که طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، حدود 100 زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین به کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار رو به افزایش است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی