شناسه خبر : 74498
تاریخ انتشار : 1400/05/16 21:01
شرارت‌های رژیم صهیونیستی چه سمت و سویی خواهد داشت؟

نورنیوز بررسی کرد؛

شرارت‌های رژیم صهیونیستی چه سمت و سویی خواهد داشت؟

هم تل‌آویو، هم حامیان آمریکایی-اروپایی آن و هم رژیم‌های مرعوب و دست‌نشانده آنان در منطقه به روشنی دریافته‌اند که دیگر زمان بزن در رو پایان یافته و آسیب‌پذیری اسرائیل به حدی است که هر اقدام احمقانه آنان در تعدی به منافع ایران با پاسخ محکم و قاطع و در زمان و مکان مدنظر تهران مواجه خواهد شد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: در ادامه فضاسازی دروغین غرب و صهیونیست‌ها علیه ایران به بهانه سانحه رخ داده برای کشتی اسرائیلی «مرسر استریت» در آب‌های دریای عمان که با دروغ بزرگ‌تر ربایش کشتی «آسفالت پرنسس» در خلیج فارس تکمیل شد، به مرور پرده از ابعاد پشت پرده این سناریوی کثیف کنار می‌رود.

این عملیات روانی گسترده که با همراهی کم‌سابقه و هوچی‌گری انگلیس و آمریکا با حواشی بیشتری روبرو شد، چنانچه از ابتدا نشان ‌می‌داد و «نورنیوز» در چندین یادداشت و گزارش به بررسی ابعاد آن پرداخت، دارای اهداف پشت پرده‌ای بود که با توجه به افشای ایستگاه سایبری موساد در امارات ابعاد جدیدتری بدان اضافه شد.

اطلاعات رسیده به «نورنیوز» در کنار بررسی‌های بیشتر ابعاد مختلف ماجرا، حاکی از آن است که دولت جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» به دلیل احساس درماندگی شدید در مواجهه با راهبرد دفاعی-امنیتی جمهوری اسلامی، به دنبال این التهاب‌آفرینی، قصد انجام شرارت‌های جدیدی دارد.

در همین راستا؛ ژنرال «آمنون سوفرین» رئیس سابق اداره اطلاعات موساد در واکنش به سانحه رخ داده برای کشتی اسرائیلی در دریای عمان از پرده اول این شرارت‌ها رونمایی کرده و گفته است: من دلیلی نمی‌بینم که به نفتکش‌های ایرانی که نفت را به سوریه و دیگر مقاصد منطقه می‌رسانند حمله نکنیم.

این عنصر نظامی-امنیتی سابق اسرائیل همچنین عملیات سایبری علیه اهداف ایران را بسیار منطقی دانسته و به نوعی آن را تئوریزه کرده است.

جالب اینکه؛ اشاره سوفرین به حمله سایبری، اطلاعات افشا شده از سوی یک ‌مقام امنیتی ایران در مورد ایستگاه عملیات سایبری اسرائیل در امارات را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که این اقدام با چه پشتوانه و اهدافی صورت گرفته است.

از سویی باید توجه داشت که؛ رژیم صهیونیستی برای فضاسازی روانی پیرامون اقدامات خود، معمولا این برنامه‌ها را از طریق رسانه‌های خاص، افسران بازنشسته نظامی-اطلاعاتی و بعضا عناصر رسانه‌ای مرتبط با موساد اعلام کرده و در پی آن موج روانی ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر؛ کابینه بنت که تاکنون نتوانسته هدف اول خود از این فضاسازی رسانه‌ای یعنی «اجماع‌سازی» علیه ایران را در عرصه بین‌المللی به سرانجام برساند، در تلاش است تا حداقل از این رهگذر مجوزی نزد افکار عمومی برای اقدامات تروریستی بعدی خود و تعدی به شناورهای ایرانی پیدا کند.

اجماع‌سازی مدنظر اسرائیل و غربی‌ها با عدم اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ادعاهای ضدایرانی انگلیس مواجه شد و چنانچه یک منبع سازمان ملل به «راشاتودی» گفت؛ برخی از اعضای شورای امنیت برای حمایت از ادعاهای انگلیس در نشست روز جمعه درباره حمله به کشتی اسرائیلی آمادگی نداشتند و تصمیم در مورد آن را منوط به تحقیقات مستقل کرده‌اند.

این در حالی است که هم تل‌آویو، هم حامیان آمریکایی-اروپایی آن و هم رژیم‌های مرعوب و دست‌نشانده آنان در منطقه به روشنی دریافته‌اند که دیگر زمان بزن در رو پایان یافته و آسیب‌پذیری اسرائیل به حدی است که هر اقدام احمقانه آنان در تعدی به منافع ایران با پاسخ محکم و قاطع و در زمان و مکان مدنظر تهران مواجه خواهد شد.


نورنیوز
اخبار مرتبط









نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی