شناسه خبر : 74431
تاریخ انتشار : 1400/05/15 13:07
از ایران تا یونان، ترکیه و آمریکا؛ جهان در محاصره تغییرات اقلیمی

از ایران تا یونان، ترکیه و آمریکا؛ جهان در محاصره تغییرات اقلیمی

دویچه وله آلمان: برای آتش‌سوزی در جنوب اروپا پایانی ندیده نمی‌شود. در آتن، پایتخت یونان، کار به قطع برق و بستن جاده‌ها و تخلیه مردم برخی از مناطق کشیده است. در ترکیه نیز روز پنجشنبه، 14 مرداد، از 180 کانون آتش سوزی که زیر آتش‌سوزی است 12 کانون قابل کنترل نبوده‌اند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: تارنمای خبری دویچه وله آلمان با انتشار این خبر افزود: برای آتش‌سوزی در جنوب اروپا پایانی ندیده نمی‌شود. در آتن، پایتخت یونان، کار به قطع برق و بستن جاده‌ها و تخلیه مردم برخی از مناطق کشیده است. در ترکیه نیز روز پنجشنبه، 14 مرداد، از 180 کانون آتش سوزی که زیر آتش‌سوزی است 12 کانون قابل کنترل نبوده‌اند.

تارنمای این رسانه آلمانی درادامه نوشت: در شمال آتن آتش‌نشانان در تلاش برای اطفای  آتش‌سوزی گسترده‌بوده و اداره برق آتن نیز اعلام کرد، پایتخت یونان با قطعی‌های کوتاه مدت برق روبرو خواهد شد تا تامین برق همه مناطق ممکن باشد،  به ساکنان آتن از شامگاه پنجشنبه 5 اوت (14 مرداد) اطلاع داده خواهد شد چه زمان و کدام منطقه پایتخت برق قطع خواهد شد.

درهمین حال، بزرگراه اصلی کشور میان دو کلان‌شهر آتن و تسالونیکی که از این منطقه می‌گذرد، بسته شده است.

تارنمای خبری دویچه وله در ادامه نوشت: در غرب کشور ر یونان، یعنی ترکیه نیز وضعیت بحرانی است و جنگل‌سوزی جان هشت نفر را گرفته است. هزاران توریست بومی و خارجی از منطقه «بودروم» عمدتا از راه دریا جا به جا شده‌اند؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این آتش‌سوزی‌ها را بدترین در تاریخ ترکیه توصیف کرده است.

خشکسالی شدید در کالیفرنیا آب را به روی مردم بست

دویچه وله آلمان نوشت: «جنین جونز»، از نهاد کنترل منابع آبی ایالت کالیفرنیا می‌گوید: «در بخش‌هایی از ایالت، این دومین خشکسالی در تاریخ بوده است.» این نهاد نقش یک اداره نظارت بر آب‌های قابل مصرف در ایالت کالیفرنیا را دارد، حال این نهاد با توجه به وضعیت بحرانی بوجود آمده از خشکسالی،  استفاده از آب‌های سطحی را برای هزاران کشاورز ممنوع کرده ؛ آب‌هایی که از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و کانال‌های دلتای «ساکرامنتو-سن-خواکین» می‌آیند،این ممنوعیت برای 5700 مصرف‌کننده دارای مجوز حق بهره‌برداری صدق می‌کند که همگی در شمال کالیفرنیا و «سنترال ولی» مستقر هستند.

تارنمای این رسانه آلمانی نوشت: استفاده از آب تنها برای نیاز روزمره خانه‌ها، آب آشامیدنی و برای شستن و دوش گرفتن مجاز اعلام شده است. این دستورالعمل از دو هفته دیگر اجرایی خواهد شد. اما هم الان نیز کشاورزان با کمبود آب مواجه‌اند.

این گزارش می افزاید: تقریبا سراسر اقتصاد کشاورزی ایالت کالیفرنیا وابسته به آب جاری شده از کوهستان‌های شمال و سییرا نوادا است که از طریق یک سیستم تقسیم در وسط، به سوی سنترال ولی و جنوب هدایت می‌شوند؛ این سیستم برای 20 میلیون نفر در نظرگرفته  شده بود، اما در این فاصله جمعیت این ایالت به 40 میلیون نفر رسیده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی