شناسه خبر : 74371
تاریخ انتشار : 1400/05/13 13:36
پایان مفتضحانه داستان‌سرایی انگلیسی در مورد ربایش نفت‌کش در خلیج فارس

نورنیوز بررسی کرد؛

پایان مفتضحانه داستان‌سرایی انگلیسی در مورد ربایش نفت‌کش در خلیج فارس

به نظر می‌رسد داستان‌سرایی خیالی دیگری با هدف التهاب‌آفرینی علیه ایران پایان یافته باشد، اما نکته جالب ماجرا این است که این رسانه‌ها و عناصر خودفروخته داخلی و خارجی آنان همچنان معتقد به صادق و حرفه‌ای بودن این رسانه‌ها دارند!

نورنیوز ـ گروه سیاسی: آژانس دریانوردی انگلیس که شب گذشته با انتشار خبری از ربایش یک کشتی در خلیج فارس خبر داده بود ساعتی قبل اعلام کرد، این ماجرا پایان یافته است!

واحد عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس که شب گذشته گزارش داده بود احتمالا افراد مسلح کنترل یکی از کشتی‌ها به نام «آسفالت پرینسس» را در اختیار گرفتند، هیچ توضیحی در مورد چگونگی این ربایش ادعایی، علت آن و نحوه پایان یافتن این رخداد ارائه نکرده است.

این نحوه اطلاع رسانی نشان می‌دهد که موضوع ربایش کشتی اساسا ساخته و پرداخته اتاق‌های جنگ روانی لندن برای القاء وجود ناامنی در خلیج فارس بوده و ماهیت واقعی نداشته است. خبر ربایش کشتی نفتی در ابتدا با اعلام برخورد این شناور با مین و سپس حمله پهپادی به آن از سوی رسانه‌های غربی منتشر شده بود و بلافاصله در تیتر اول رسانه‌های منطقه‌ای قرار گرفت.

همچنین رسانه‌های انگلیسی که این خبر غیر واقعی را منتشر کردند، بدون هیچ مدرکی و تنها با استناد به نقل قول‌های منابع ناشناس، مدعی شدند که گرو‌های مرتبط با  ایران اقدام به ربایش این نفت‌کش نموده‌اند.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد داستان‌سرایی خیالی دیگری با هدف التهاب‌آفرینی علیه ایران پایان یافته باشد، اما نکته جالب ماجرا این است که این رسانه‌ها و عناصر خودفروخته داخلی و خارجی آنان همچنان ادعای صداقت و حرفه‌ای بودن دارند!


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی