شناسه خبر : 74152
تاریخ انتشار : 1400/05/08 18:15
روسیه: هدف از مذاکرات وین فقط احیای برجام است

روسیه: هدف از مذاکرات وین فقط احیای برجام است

روسیه هدف از مذاکرات وین را صرفاً احیای برجام عنوان کرد و افزودن هرگونه موضوع دیگری به این مذاکرات را به شدت رد کرد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در حساب کاربری خود در توئیتر هدف از مذاکرات وین را صرفاً احیای برجام عنوان کرد.

به گفته نماینده روسیه، هدف گفت‌وگوهای وین احیای برجام به صورت اولیه است و نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر.

اولیانوف همچنین افزود: کلیه شرکت‌کنندگان در مذاکرات لازم است دقت کنند که حتی به صورت غیرعمد این احساس را ایجاد نکنند که آن‌ها سعی دارند چیز جدیدی به این توافق اضافه کنند.

پیشتر سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفته بود: آمریکا می‌خواهد توافق هسته‌ای را برای مسائل موشکی و منطقه‌ای گروگان بگیرد.

به گفته نماینده دائم ایران در وین، آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آماده‌اند به تعهدات خود تحت تفاهم هسته‌ای برگردند و تحریم‌های مغایر با آن را بردارند، امّا رفتار آنها در مذاکرات این را ثابت نمی‌کند، چون آمریکا کل تفاهم را به پذیرش بندی در خصوص انجام گفت‌وگوهای آتی در مورد مسائل منطقه‌ای گره زدند که کاملاً با موضوع مذاکرات غیرمرتبط و مضر است.

غریب آبادی همچنین درباره رویکرد واشنگتن در مذاکرات وین گفت: آمریکا حاضر به برداشتن تحریم‌ها علیه بیش از 500 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی که توسط دولت ترامپ به بهانه‌ غیرهسته‌ای تحت تحریم قرار گرفتند و همچنین لغو قانون تحریمی کاتسا نشدند، درحالی که تمامی اقدامات ترامپ از جمله توسل به بهانه‌های غیر هسته‌ای برای اعمال تحریم با هدف تخریب کامل تفاهم هسته‌ای صورت گرفته بود و از سوی دیگر، این نشان‌دهنده‌ عزم جدی دولت جدید آمریکا در استفاده از کارت‌های ایجاد شده در دولت قبلی و همچنین پیگیری سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.


نورنیوز
کلید واژگان
ایرانروسیهبرجاموین
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی