شناسه خبر : 73924
تاریخ انتشار : 1400/05/02 15:55
توصیه مرکز تحقیقات امنیتی اسرائیل برای موج‌سواری بر بحران لبنان علیه حزب‌الله

توصیه مرکز تحقیقات امنیتی اسرائیل برای موج‌سواری بر بحران لبنان علیه حزب‌الله

مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارش جدید خود تاکید کرده که اسرائیل باید با بهره‌برداری از بحران‌های لبنان آن را به کشوری تحت سیطره کامل غرب و جدا از حزب‌الله تبدیل کند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو در یک مطالعه جدید خود تاکید کرد که ادامه وخامت اوضاع اقتصادی در لبنان در کنار هرج و مرج سیاسی این کشور میزان چالش‌های دولت جدید اسرائیل را درباره سیاست‌های خود در قبال لبنان بیشتر می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است، در هر صورت به نظر می‌رسد که اسرائیل باید رویکرد فعالتری اتخاذ کرده و پیامدهای آنچه که در لبنان اتفاق می‌افتد را به ویژه در سناریو سیطره کامل حزب الله بر لبنان نپذیرد.

در تحقیق مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید شده که لغو تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران پس از بازگشت احتمالی به توافق هسته‌ای سناریو سیطره حزب الله و متحدانش بر لبنان را تشدید می‌کند و همچنین باید بررسی شود که آیا تحولات اخیر در لبنان می‌تواند فرصتی را برای ارتش اسرائیل ایجاد کند تا خسارت‌های زیادی به توانایی‌های نظامی حزب‌الله وارد کرده و تلاش‌های آن را برای ایجاد معادله بازدارندگی جدید که شامل آغاز حملات موشکی از لبنان به جبهه داخلی اسرائیل پس از درگیری در مسجد الاقصی خواهد بود متوقف کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی