شناسه خبر : 73674
تاریخ انتشار : 1400/04/25 16:43
سود هنگفت انگلیس از جنگ یمن

سود هنگفت انگلیس از جنگ یمن

روزنامه ایندیپندنت اعلام کرد که دولت انگلیس از آغاز جنگ یمن 20 میلیارد پوند تجهیزات نظامی به عربستان فروخته است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اعلام کرد که محققان و کارشناسان تأیید کردند که انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن در سال 2015، سلاح و تجهیزات نظامی به ارزش 20 میلیارد پوند به عربستان سعودی ارائه کرده است.

این ارقام توسط محققانی که به سوابق رسمی و تولیدکنندگان اسلحه وارد شده‌اند، فاش شد و اعلام کرد که این تعداد 3 برابر بیشتر از آنچه تصور می‌شد، بود.

طبق ارقام رسمی دولت؛ مقامات انگلیس از زمان شروع بمباران عربستان سعودی در یمن در سال 2015، 6.7 میلیارد پوند فروش سلاح برای صادرات بمب، موشک و هواپیما امضا کرده‌اند.

کارشناسان همچنین حساب‌های شرکت‌های معروف به فروش اسلحه به عربستان را بررسی کردند و دریافتند که درآمد تنها یک شرکت که از وزارت دفاع و هواپیمایی عربستان تأمین می‌شود در بین سال‌های 2014 و آگوست 2019 حدود 17 میلیارد پوند بوده است.

در نتیجه، کارشناسان ارزش واقعی صادرات را نزدیک به 20 میلیارد پوند تخمین می‌زنند.

عربستان و امارات از سال 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به‌عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

انگلیس با حمایت تسلیحاتی از عربستان، در جنگ یمن شریک است «جنگ افزارهای انگلیسی برای حمله به غیرنظامیان یمنی مورد استفاده قرار گرفته و بر اثر آن هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند. این به این معناست که انگلیس در ایجاد وضعیت یمن سهیم است.

همچنین بنا بر گزارش پایگاه تحقیقاتی «دیکلاسیفاید یونایتد کینگدم» انگلیس ده‌ها سرباز انگلیسی ماه‌هاست که در فرودگاه الغیضه واقع در استان ناآرام المهره در شرق یمن که تحت اشغال نیروهای ائتلاف قرار دارد، مستقر گردیده‌اند. شماری از گروه‌های حقوق بشری مدعی شده‌اند که بازداشت‌شدگان در زندانی واقع در فرودگاه مزبور شکنجه می‌شوند.


نورنیوز
کلید واژگان
انگلیسیمنعربستان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی