شناسه خبر : 73637
تاریخ انتشار : 1400/04/23 16:55
بیش از هزار مهاجر  نیمه اول سال جاری میلادی در دریا جان باختند

بیش از هزار مهاجر نیمه اول سال جاری میلادی در دریا جان باختند

سازمان بین المللی مهاجرت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: شمار مهاجرانی که هنگام تلاش برای رسیدن پنهانی به اروپا جان خود را از دست داده اند، در سال جاری بیش از دوبرابر شده است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: این سازمان با اعلام این خبر، از کشورهای جهان خواست به منظور جلوگیری از چنین فاجعه ای، تدابیر فوری اتخاذ کنند.

سازمان مهاجرت جهانی در گزارشی آورد: دست کم 1146 نفر هنگام تلاش برای رسیدن به اروپا در نیمه اول سال 2021 در دریا جان باختندکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با افزایش بیشتر از دو برابر همراه بوده است.

این سازمان در گزارش خود آورد: در مدت مشابه سال گذشته، 513 نفر از مهاجران در دریا کشته شده بودند و در سال 2019 میلادی نیز این عدد، 674 نفر بود.

سازمان مهاجرت جهانی افزود: سازمان های فعال در زمینه جستجو و نجات، همچنان با موانع بزرگی روبرو هستند زیرا اکثر قایقهایشان به دلیل تصمیمات مصادره اداری  و رویه های کیفری و اداری که علیه خدمه آنها اعمال می شود، در بنادر اروپایی گیر افتاده اند.

در این گزارش همچنین یادآور شده است که افزایش مرگ و میرها در حالی اتفاق می افتد که قایق های حامل مهاجران به طور فزاینده ای در سواحل شمال آفریقا رهگیری می شوند.

سالهاست ایتالیا و اتحادیه اروپا بودجه دستگاه گارد ساحلی لیبی را متقبل می شوند و به آموزش و تجهیز آنها اقدام می کنند تا از ورود دریایی مهاجران و پناهجویان بیشتر به اروپا جلوگیری کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی