شناسه خبر : 73514
تاریخ انتشار : 1400/04/20 10:07
مخالفت انصارالله با صلح مدنظر آمریکا

مخالفت انصارالله با صلح مدنظر آمریکا

یکی از رهبران انصارالله یمن بیان کرد: صلحی که واشنگتن از آن حرف می‌زد صرفا توقف موقت درگیری است تا از این طریق بتواند اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور را از داخل متزلزل کند و این چیزی است که ما با آن مخالفت کردیم.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: عبدالملک العجری، از رهبران انصارالله یمن به شبکه المسیره گفت: فرستاده آمریکا تنها همان طرح عربستان را مطرح می‌کند و به نظر می‌رسد شعارهای توقف جنگی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دوره انتخابات می‌داد تمام شده و واشنگتن به سیاست قبلی خود درباره تحریک به جنگ برگشته است.

وی افزود: صلحی که واشنگتن از آن حرف می‌زد صرفا توقف موقت درگیری است تا از این طریق بتواند اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور را از داخل متزلزل کند و این چیزی است که ما با آن مخالفت کردیم. بایدن فکر می‌کرد که می‌تواند برخی بحران‌ها در منطقه را حل کند. او فکر می‌کرد قدرت اجرای تاکتیک تجاوز با پوشش صلح را دارد و بعد از شکست به سیاست تحریک بازگشت.

العجری گفت: آمریکا احتمالا در کنار داعش و القاعده می‌جنگد بدون اینکه کسی درباره آن صحبت کند. القاعده در کنار ائتلاف متجاوز در البیضاء، تعز و مناطق دیگر جنگید اما طرف آمریکا تلاش می‌کرد آن را نادیده بگیرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی