شناسه خبر : 73468
تاریخ انتشار : 1400/04/19 10:08
پنتاگون: ایران بزرگترین چالش ما در خاورمیانه است

پنتاگون: ایران بزرگترین چالش ما در خاورمیانه است

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با اسکای‌نیوز، ایران را بزرگترین چالش کشورش در خاورمیانه خواند و مدعی شد که ایران طراح اصلی حملات به نیروهای آمریکایی و متحدان واشنگتن در منطقه است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل:  یک مقام وزارت دفاع آمریکا جمعه شب در مصاحبه با شبکه خبری اسکای‌نیوز، ایران را بزرگترین چالش آمریکا در منطقه خواند و مدعی شد که اقدامات ایران باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این مقام آمریکایی که اسکای‌نیوز به نامش اشاره‌ای نکرده است، ادعا کرد که حمله به نظامیان این کشور در عراق از سوی ایران و شبه نظامیان مورد حمایت این کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی با نادیده گرفتن اقدامات عربستان سعودی و جنگ بیش از شش ساله این کشور علیه یمن که کشته شدن هزاران غیرنظامی بیگناه و ویرانی زیرساخت‌های یمن را در پی داشته است، از حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به عربستان سعودی که از شرکای مهم آمریکا در منطقه محسوب می‌شود، انتقاد کرد و این حملات که در پاسخ به حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به ملت یمن انجام می‌گیرد را نیز به ایران نسبت داد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا به اسکای نیوز گفت که این کشور درصدد است که ائتلاف‌هایشان در منطقه غرب آسیا را فعال کند و شراکت نظامی با شماری از این کشورها در منطقه مهم و بنیادی است.

وی در مورد سوریه نیز گفت که این کشور راه حل نظامی ندارد بلکه سیاسی است و آمریکا با «دوستان» خود در منطقه و اروپا برای آغاز روند سیاسی که به بحران انسانی در سوریه کمک کند، همکاری می‌کند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که کشورش با همه امکانات خود در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده  و از آنچه «دفاع اسرائیل از خود» می‌خواند، حمایت می‌کند.

وی در پایان اعلام کرد که آمریکا بر حمایت از متحدان خود در منطقه خلیج فارس تمرکز دارد و مشتاقانه تلاش می‌کند که این کشورها توانمندی‌های نظامی لازم را برای «دفاع از خود» داشته باشند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی