شناسه خبر : 73458
تاریخ انتشار : 1400/04/18 18:04
هشداری که بایدن به حامیان دخالت خارجی در ایران داد!

نورنیوز بررسی کرد؛

هشداری که بایدن به حامیان دخالت خارجی در ایران داد!

شرایط حال حاضر افغانستان، همان چیزی است که پیش از این آمریکایی‌ها در نقاط دیگر دنیا هم رقم زده بودند و نمونه‌ای از آینده‌ای است که امکان وقوعش برای دیگر کشورهایی که به هر دلیلی پای آنان را به خاک خود باز کنند، وجود دارد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: رئیس جمهور ایالات متحده دیروز پنج‌شنبه طی سخنرانی در کاخ سفید به تشریح طرح‌های خود برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان تا ضرب‌الاجل یازدهم سپتامبر پرداخت.

بایدن در بخشی از این سخنرانی مدعی شد: «ما در افغانستان به اهداف خود رسیدیم و افغان‌ها کسانی هستند که درباره سرنوشت کشورشان و نحوه مدیریت آن تصمیم می‌گیرند!»

او بدون توجه به وضعیت کنونی در افغانستان و سرنوشت مردم این کشور پس از ۲۰ سال اشغال نظامی که عملا اخراج نیروهای آمریکایی و شکست واشنگتن را بدنبال داشت، گفت: «روند خروج به شیوه‌ای امن و منظم در حال انجام است و امنیت نظامیان آمریکایی در حال خروج در اولویت قرار دارد!»

خَلَفِ بوش پسر، اوباما و ترامپ که طی ۲۰ سال گذشته به بهانه مبارزه با تروریسم و استقرار صلح و امنیت در افغانستان، انواع جنایات را علیه ملت مظلوم افغانستان روا داشتند، اکنون و پس از شکست مفتضحانه و اخراج شدن از افغانستان با ادعای رسیدن به تمام اهداف خود، مردمی رنج‌کشیده و کشوری ویران را با انبوهی از مشکلات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و توسعه جنگ و تروریسم و جرائم سازمان یافته برجای گذاشته و ندای پیروزی سر می‌دهد.

این همان سوغات همیشگی آمریکای متجاوز و غیر قابل اطمینان به کشورهایی است که یا به دلخواه و از سر وادادگی یا از سر استیصال و به زور سر نیزه، اجازه ورود سربازان آمریکایی را به خاک خود داده و امورات کشورشان را به آنها واگذار کرده‌اند.

وضعیت تاسف‌برانگیز امروز افغانستان در حالی است که طی این ۲۰ سال، آمریکا و متحدینش در ناتو بیشترین سود را از تاراج منابع خدادادی این کشور زرخیز برده و تنها وعده‌های دروغ به مردم و گروه‌های سیاسی این کشور تحویل داده‌اند.

امروز در شرایطی که غرب حتی وعده‌های طرح شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر را هم عملی نکرده و افغانستان مجددا به بزرگترین تولیدکننده مواد افیونی در دنیا تبدیل شده، رئیس جمهور آمریکا بی‌شرمانه از پیروزی و فتح خبر می‌دهد!

شرایط حال حاضر افغانستان، همان چیزی است که پیش از این آمریکایی‌ها در نقاط دیگر دنیا هم رقم زده بودند و نمونه‌ای از آینده‌ای است که امکان وقوعش برای دیگر کشورهایی که به هر دلیلی پای آنان را به خاک خود باز کنند، وجود دارد.

بر این اساس؛ شاید بتوان سخنرانی بایدن را هشداری بزرگ برای کسانی دانست که همواره خواب حضور غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها را در ایران می‌بینند. البته که براندازان معاند به چیزی جز ویرانه شدن ایران راضی نیستند، اما آنان که به هر دلیلی و با هر تحلیلی، ایرانِ مستقل و متکی را بر نمی‌تابند و دم از لزوم همگامی با غرب می‌زنند باید این هشدار را جدی بگیرند.

این وقاحت سردمدار نظام لیبرال سرمایه‌داری در دنیا که آشکارا همچون دزدی که پس از تجاوز و آدم‌کشی و غارت احساس پیروزی می‌کند، سخن می‌گوید، بیش از پیش شعار همیشگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اداره منطقه بدون دخالت خارجی را قابل فهم تر می‌کند.

بدیهی است که تن دادن ملت‌های آزاده و مستقل به وحشی‌های به ظاهر متمدنی چون حکام آمریکا که بویی از انسانیت نبرده و فقط منافع مادی خود را در نظر می‌گیرند، عاقبتی بهتر از امروز افغانستان مظلوم نخواهد داشت، موضوعی که گرچه امروز ملت‌ها بدان آگاه شده‌اند اما باید همواره ابعاد مختلف آن برای ثبت در تاریخ و پند آموزی بیشتر ملت‌ها مورد بازخوانی و تَنَبّه قرار بگیرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی