شناسه خبر : 73429
تاریخ انتشار : 1400/04/17 16:36
هزینه‌های افشا شده ملکه بریتانیا و اسراری که آشکار شد!

نورنیوز بررسی کرد؛

هزینه‌های افشا شده ملکه بریتانیا و اسراری که آشکار شد!

یونیسف، آژانس مسئول کمک‌های بشردوستانه به کودکان در سراسر جهان، برای اولین بار تصمیم گرفته در قالب طرح «قدرت غذا برای نسل کووید» با اعطای دست‌کم 24,000 پوند کمک مالی به برخی سازمان‌های خیریه در انگلیس به تغذیه کودکان فقیر در این کشور کمک کند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی مبلغی که ملکه بریتانیا سال گذشته از دولت دریافت کرده ۸۵.۹ میلیون پوند بوده است.

البته ملکه انگلیس دارای درآمد شخصی نیز هست که بخشی از آن دارایی‌های شخصی ۱۸٫۰۰۰ هکتار زمین است که به دوک‌نشین لنکستر معروف است.

درآمد حاصل از این املاک در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ اندکی بیش از ۲۳ میلیون پوند بود. البته به این درآمدها باید میلیون‌ها پوند هزینه امنیتی که توسط پلیس لندن تامین می‌شود را نیز افزود.

نکته قابل توجه اینکه؛ این آمارها از درآمد اختصاص یافته به ملکه در حالی منتشر شده است که تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ بر اثر بحران کرونا بیشترین خسارت سالانه در 300 گذشته را تجربه کرده است.

در همین حال گاردین نیز در مطلبی آورده است شمار فقرا در انگلیس به بیش از ۱۵ میلیون نفر، معادل ۲۳ درصد از جمعیت این کشور رسیده‌اند که از این تعداد، ۱۲۰,۰۰۰ نفر کودک هستند.

یونیسف، آژانس مسئول کمک‌های بشردوستانه به کودکان در سراسر جهان، برای اولین بار تصمیم گرفته در قالب طرح «قدرت غذا برای نسل کووید» با اعطای دست‌کم ۲۴,۰۰۰ پوند کمک مالی به برخی سازمان‌های خیریه در انگلیس به تغذیه کودکان فقیر در این کشور کمک کند.

با توجه به آنچه در خصوص تفاوت میان درآمدهای ملکه و خاندان سلطنتی حاکم بر انگلیس با شرایط اقتصادی جامعه این کشور ذکر شد، می‌توان به چند نکته دست یافت:

ـ با توجه به جایگاه و اختیارات ملکه، شرایط اقتصادی مذکور را می‌توان معلول انحصار قدرت و ثروت در دست خاندان سلطنتی دانست که واهی بودن ادعای محافل رسانه‌ای و سیاسی انگلیس مبنی بر الگوی دموکراسی بودن این کشور را آشکار می‌سازد.

ـ آشکار شدن دیدگاه خودبرتربینی ساختار حاکم بر انگلیس به کل جامعه این کشور، چنانچه چندی پیش نیز عروس خاندان سلطنتی از نژادپرستی و دروغ‌گویی این خاندان خبر داد.

ـ نزدیکی و همسانی ساختار حاکم بر انگلیس با رژیم‌های دیکتاتور و خودکامه و پادشاهی به دلیل تفکر انحصارطلبانه و خودبرتربینی مشترک میان‌ آنها، چنانچه صادرات سلاح و ابزار شکنجه توسط انگلیس به کشورهای مذکور در بازه ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ حدود ۱۶.۸ میلیارد پوند (۱۹.۵۳ میلیارد یورو) برآورده شده است.

ـ آشکار شدن چرایی ضدیت و اقدامات خصمانه و جنگ رسانه‌ای انگلیس علیه دموکراسی و مردم سالاری از جمله برگزاری انتخابات در سایر کشورها با هدف پنهان‌سازی حاکمیت انحصارطلبانه خاندان سلطنتی بر انگلیس، جهت حفظ ساختار پادشاهی و جلوگیری از آگاهی ملت انگلیس که سالهاست خواستار ایجاد نظام جمهوری هستند.

واضح است برخلاف ادعای رسانه‌های انگلیسی که سعی دارند این رژیم را الگوی دموکراسی معرفی نمایند، نه تنها چنین ساختاری بر این کشور حاکم نیست بلکه همچون قرون اولیه، همچنان تفکرات سلطنتی با محوریت انحصار قدرت و ثروت بر انگلیس حاکم است و مردم این کشور مانند سایر نظام‌های دیکتاتوری و پادشاهی از دموکراسی و حق تعیین سرنوشت محروم بوده و حقوق اولیه آنها با فریب و جنجال‌سازی‌های دورغین رسانه‌ای علیه سایر کشورها، سرکوب می‌شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی