شناسه خبر : 73319
تاریخ انتشار : 1400/04/15 09:40
شمال غربی اقیانوس آرام، گرم‌تر از همیشه

شمال غربی اقیانوس آرام، گرم‌تر از همیشه

روز دوشنبه دمای پورتلند به حدود 46 درجه سانتیگراد رسید. این دما در این منطقه از شروع ثبت دما در سال 1940 تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: یک متخصص اندازه‌گیری پدیده‌های طبیعی با انتشار تصویر متحرکی از موج گرمایی که کره‌ی زمین را دربر گرفته است، در صفحه‌ توئیتر خود نوشت: «رکورد گرمایش زمین تا ظهر امروز کاملا زیر و رو خواهد شد. چیزی که می‌بینم را باورم نمی‌شود، فردا گرمتر از امروز و پس‌فردا گرمتر از فردا خواهد بود. شمال‌غربی اقیانوس آرام در آمریکا و شمال غربی کانادا (بریتیش کلمبیا) مرکز آزاردهنده‌ترین موج گرمای تاریخ خواهد بود.» کاربران بسیاری هم در جواب به این توئیت او از گرمای بی‌سابقه‌ی مناطق مورد بحث صحبت کرده‌اند.

برای درک بهتر این رکورد بهتر است بدانید که معمول دما در روزهای گرم این منطقه 22 درجه سانتیگراد است. تا سال گذشته، رکورد گرم‌ترین دمای اقیانوس‌ها به سال 2016 باز می‌گشت. اما امسال معنای نُرم‌های دما را برای کره زمین تعییر داده است. بنابر مشاهدات وبسایت Earthobservatory نیز دمای هوا در دست‌کم چهار کشور خاورمیانه من‌جمله ایران، کویت و عمان، در هفته‌ی گذشته از 50 درجه سانتیگراد عبور کرده است. آن‌چه این روزها ساکنان زمین تجربه می‌کنند گرمایی بی‌سابقه است.

در همین راستا کاربر دیگری در رابطه با خساراتی که گرمای بی‌سابقه به حمل و نقل عمومی می‌زنند عکس‌هایی را منتشر کرده است که در آن آسفالت نرم شده و آرماتورهای دفرم و سوراخ شده‌ی پایه‌ی پل‌ها قابل مشاهده است.




 


میدان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی