شناسه خبر : 73299
تاریخ انتشار : 1400/04/14 13:23
روابط عربستان و امارات بحرانی شده است

روابط عربستان و امارات بحرانی شده است

فاینشنال مدعی شد: روابط میان عربستان و امارات در بیش از یک سطح بحرانی شده است.

نورنیوز-گروه بین الملل: روزنامه فاینشنال تایمز انگلیس فاش کرد که روابط میان عربستان و امارات در بیش از یک سطح بحرانی شده و این مساله با تصمیم اخیر امارات برای توسعه انرژی تولیدی خود برای حمایت از برنامه‌های متنوع سازی اقتصاد این کشور در ارتباط است.

این رسانه نوشت: امارات در حالی که تلاش‌های ریاض برای پایان دادن به ممنوعیت تجارت و سفر به قطر را پذیرفته است، اما درعین حال نگران این سرعت آشتی با دوحه است. همچنین آغوش باز امارات برای اسرائیل در پی عادی سازی روابط میان آنها در سال گذشته میلادی عربستان را شوکه کرده است.

طبق این گزارش، منابع مطلع اعلام کردند که بحث در ابوظبی  و در شرکت ملی نفت این کشور درباره اینکه آیا اوپک را ترک می‌کند و خروج از اوپک به امارات برای تأمین مالی برنامه‌های متنوع سازی اقتصاد خود کمک می‌کند، بالا گرفته است.

پس از عدم موفقیت در مذاکرات میان کشورهای صادرکننده نفت، اختلافاتی میان عربستان و امارات بر سر تمدید توافق کاهش تولید به وجود آمد و وزیران انرژی دو کشور از مواضع کشور خود دفاع کردند.

در همین حال، عبد العزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در سخنانی گفت: پیشنهاد عربستان و روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید به جز امارات مورد قبول همه بود.

وی افزود: توافق میان اعضای اوپک پلاس به جز یک کشور وجود دارد و اگر طرفی نکاتی داشته است چرا پیش از این درباره آن سکوت کرده است؟

عبد العزیز بن سلمان ادامه داد: من 34 سال است که در نشست‌های اوپک پلاس حضور دارم و طی این سال‌ها شاهد درخواستی مانند درخواست امارات نبوده‌ام.

در مقابل سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات تاکید کرد که درخواست کشورش عدالت و انصاف است.

وی افزود: امارات خواستار مقابله به مثل مانند دیگر کشورهاست و بیش از آنکه صبر کردیم و قربانی شدیم؛ نخواهیم پذیرفت که ظلم تداوم یابد.

المزروعی ادامه داد: امارات تا آوریل آینده متعهد به توافق کاهش تولید است ، اما اینکه ما را مجبور به انعقاد توافق جدید و پیوند دادن آن با افزایش تولید می‌کنند، حتی اگر همه کشورها موافق باشند، آنرا یک درخواست منطقی نمی‌دانیم، چراکه موقعیت ما با این کشورها متفاوت است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی