شناسه خبر : 72967
تاریخ انتشار : 1400/04/05 11:28
حماسه ایرانیان را ارج نهیم

محمد شکوهی

حماسه ایرانیان را ارج نهیم

مدارای پلیس ، نهادهای امنیتی و دولتهای غربی با حمله کنندگان و جریان‍‌های توهین کننده به رای دهندگان ایرانی، روایتگر یک حقیقت تلخ اما واقعی است : اینکه کشورهای غربی همچنان حمایت از جریانات ضد انقلاب را به صورتی علنی و گسترده در دستور کار قرار داده اند.

نورنیوز-گروه سیاسی: سناریو نویسی دشمنان قسم خورده این مرز و بوم ، هرگز نقطه پایانی نداشته و نخواهد داشت.حملات منافین و جریانهای ضد انقلاب به ایرانیان مقیم خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری امسال بی سابقه بوده است.

این حجم از حملات ، توهینها و فحاشی ها بیانگر حقایقی است که نمی توان به سادگی از کنار آنها عبور کرد. نخست اینکه استفاده از ظرفیت همه گروههای ضد انقلاب در معارضه با رای دهندگان ایرانی در کشورهای مختلف ، نشان دهنده این است که این جماعت دارای "اتاق فکر" و " اتاق عملیات" یکسانی بوده اند.

البته رصد پیامهای رد و بدل شده در  فضای مجازی در فاصله ماه‌ها و خصوصا هفته‌های باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد ماه از سوی جریانهای ضد انقلاب( خصوصا منافقین و سلطنت طلبان) به وضوح نشان می دهد که این گروهها همه ظرفیت خود را برای جلوگیری از حضور گسترده ایرانیان خارج از کشور پای صندوقهای رای به کار گرفتند تا به خیال خود، انتخابات را در داخل و خارج از کشور به صورت همزمان با بحران مشروعیت و شکست مواجهه کنند.

با این حال جریانهای ضد انقلاب در رسیدن به هر دو هدف ناکام ماندند. حضور گسترده ایرانیان خارج از کشور پای صندوق های رای خط بطلانی بر این بازی ضد ایرانی بود.

نکته دوم اینکه مدارای پلیس ، نهادهای امنیتی و دولتهای غربی با حمله کنندگان و جریان‍‌های توهین کننده به رای دهندگان ایرانی، روایتگر یک حقیقت تلخ اما واقعی است : اینکه کشورهای غربی همچنان حمایت از جریانات ضد انقلاب را به صورتی علنی و گسترده در دستور کار قرار داده اند. بدیهی است که دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان باید از همه ظرفیت‌های حقوقی موجود، در راستای احقاق حقوق ایرانیانی که در خارج از مرزها ساکن بوده و دل آنها برای این آب و خاک می تپد، استفاده کنند.

بدیهی است که ایرانیان رای دهنده عزیز در داخل و خارج از کشور، فارغ از هرگونه گرایش سیاسی ،  امسال حماسه انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 را با کمک یکدیگر  تکمیل کردند. این همبستگی و هم افزایی قطعا برای کشورمان در عرصه بین المللی و داخلی فرصت ساز خواهد بود و متعاقبا، بسیاری از تهدیدات بالقوه و بالفعل را بی اثر و خنثی خواهد ساخت.

مسئولین کشورمان ، باید این اتحاد را ارج نهاده و با استناد به روش‌ها و ابزارهای گوناگون، این پیوستگی را تقویت کنند. لازم است اتحاد و پیوستگی ملت ایران در مواجهه با تهدیدات دشمنان و مهره های خودفروخته آنها ، بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد تا همچنان شاهد تبلور همبستگی و قدرت جمعی ایرانیان در مواجهه با انواع تهدیدات بالقو و بالفعل علیه کشورنان باشیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی