شناسه خبر : 72925
تاریخ انتشار : 1400/04/04 13:40
آوارگی 230 هزار نفر در پی خشونت‌های میانمار

آوارگی 230 هزار نفر در پی خشونت‌های میانمار

اداره همکاری در امور بشردوستانه وابسته به سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که خشونت‌ها و درگیری‌های گسترده میانمار در سال جاری، بیش از 230 هزار نفر را در این کشور آواره کرده و این افراد به کمک فوری نیاز دارند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: بیش از چهار ماه از کودتای میانمار و بازداشت انگ سان سوچی و سایر مقامات دولتی این کشور می‌گذرد و در این مدت این کشور هر روز شاهد خشونت، اعتراض و درگیری گروه‌های شبه نظامی با نیروهای نظامی بوده است و ارتش با روش‌های مختلف سعی کرده است تا اعتراضات به حکومت خود را سرکوب کند.

در گزارش اداره همکاری در امور بشردوستانه آمده است: آوارگان میانماری در مناطق تحت تاثیر جنگ و خشونت به کمک‌های بشردوستانه، از جمله مواد غذایی و لوازم اولیه خانگی، سرپناه، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آب آشامیدنی و همچنین خدمات مختلف محفاظتی از جمله حمایت روانی و اجتماعی نیاز مبرم دارند.

این سازمان افزود: در ایالت کارن که در همسایگی تایلند قرار دارد 177 هزار نفر آواره شده‌اند. همچنین در ایالت چین که در همسایگی هند قرار دارد، درگیری‌ها نیروهای دفاع مردمی و ارتش میانمار به آوارگی بیش از 50 هزار نفر منجر شده است. همچنین هزاران نفر در ایالت‌های کاچین وشان در شمال میانمار مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

ارتش میانمار ادعا می‌کند دلیل کودتای نظامی تقلب گسترده حزب آنگ سان سوچی رهبر دولت مردمی میانمار در انتخابات است اما کمیته انتخابات و سایر ناظران بین المللی این ادعا را رد کرده‌اند.

با توجه به گزارش گروه‌های محلی، ارتش میانمار 877 معترض را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رسانده و هزاران نفر را بازداشت کرده است. ارتش این آمار را قبول ندارد و می‌گوید آمار واقعی کشته شدگان کمتر از 300 نفر است که در میان آن‌ها ده‌ها نیروی پلیس نیز وجود دارد.

تلاش دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن) برای پایان دادن به بحران و آغاز گفتگو در میانمار بی‌نتیجه مانده است و فرماندهان نظامی میانمار می‌گویند برنامه خود را برای برقراری نظم و برگزاری انتخابات طی دو سال آینده ادامه خواهند داد.

سازمان ملل متحد هفته گذشته در قطعنامه‌ای کودتای میانمار را محکوم کرد و از ارتش این کشور خواست “فوراً همه خشونت‌ها علیه معترضان صلح طلب را متوقف کند. “


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی