شناسه خبر : 70527
تاریخ انتشار : 1400/03/23 16:46
امروز 5 عصر به وقت تهران؛ آغاز پایان نتانیاهو

نورنیوز بررسی کرد؛

امروز 5 عصر به وقت تهران؛ آغاز پایان نتانیاهو

لید: دولت ناپلئونی نفتالی بنت که از دل ائتلافی شکننده با تفاوت‌های بزرگ عقیدتی پدید آمده در این مسیر از کمک حزب مستقل عرب با نام «فهرست متحد عربی» بهره برده است، مسئله‌ای که می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک در مورد سیاست‌های رژیم علیه فلسطینی‌ها شود.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: پارلمان رژِم صهیونیستی تا دقایقی دیگر تشکیل جلسه خواهد داد تا آغاز به کار دولت جدید و پایان 12 سال نخست وزیری بنیامین نتانیاهو را تایید کند.
دولت آتی رژیم صهیونیستی که ائتلاف بی‌سابقه‌ای از احزاب مختلف است فقط با اختلاف یک کرسی در اکثریت قرار خواهد گرفت.
تشکیل این دولت پس از دو سال وضعیت معلق اتفاق خواهد افتاد، دوره‌ای که سه انتخابات از چهار انتخابات در آن به بن‌بست سیاسی منجر شد.

«نفتالی بنت» رهبر حزب راست افراطی «یامینا» در توافقی برای تقسیم قدرت با «یائیر لاپید» رهبر حزب راست میانه «یش عتید» به نخست وزیری خواهد رسید و طبق آن تا سپتامبر 2023در قدرت خواهد بود و بعد از آن یائیر لاپید برای دو سال به نخست وزیر خواهد شد.

نتانیاهو که محاکمه‌اش به اتهام ارتشاء، کلاه‌برداری و نقض اعتماد عمومی ادامه دارد، رقبای خود را به تلاش برای تشکیل یک دولت چپ خطرناک متهم کرده و قول سرنگونی خیلی سریع آن را داده است. او مشارکت سایر رهبران راستگرا در ائتلاف رقیب که شامل احزاب میانه و چپ صهیونیست و نیز یک حزب عرب می‌شود را بزرگترین تقلب در انتخابات تاریخ این رژیم خوانده است.

دولت ناپلئونی نفتالی بنت که از دل ائتلافی شکننده با تفاوت‌های بزرگ عقیدتی پدید آمده در این مسیر از کمک حزب مستقل عرب با نام «فهرست متحد عربی» بهره برده است، مسئله‌ای که می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک در مورد سیاست‌های رژیم علیه فلسطینی‌ها شود.

موضوع شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه غربی اشغالی و همچنین حقوق همجنس‌گرایان از جمله مواردی است که به احتمال زیاد موجب بروز اختلافات میان اعضای ائتلاف طی ماه‌های آتی خواهد شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی