شناسه خبر : 69366
تاریخ انتشار : 1400/03/17 16:15
لاف حمله به ایران؛ جدیدترین تلاش صهیونیست‌ها برای بازیابی خود

نورنیوز بررسی کرد؛

لاف حمله به ایران؛ جدیدترین تلاش صهیونیست‌ها برای بازیابی خود

عملیات روانی جدید رژیم صهیونیستی تنها برای روحیه دادن به نظامیان این رژیم است که در جریان جنگ 12 روزه روحیه و انگیزه آنان به شدت تخریب شده است، چنانچه انتشار فایل صوتی مصاحبه یکی از نظامیان بازداشت شده از سوی حماس به روشنی از ضعف و زبونی و روحیه متزلزل ارتش مقتدر! صهیونیستی خبر می‌دهد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: همزمان با آغاز یک رزمایش مشترک نیروهای هوایی اسرائیل، ایتالیا، آمریکا و بریتانیا در آسمان ایتالیا، یک «افسر ارشد» رژیم صهیونیستی به سایت خبری تایمز اسرائیل گفته است؛ خلبانان اسرائیلی با هدف «آمادگی برای مقابله با ایران» به این مانور اعزام شده‌اند.

مفسران نظامی در سایر رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که هدف از این تمرین انجام این ارزیابی است که در صورت حمله اسرائیل به ایران، جنگنده‌های اف-35 چگونه می‌توانند تا اهداف دور پرواز کرده و مأموریت جنگی خود را انجام دهند!

رژیم صهیونیستی تا حدود سه ماه قبل با اعتراف به خراب‌کاری در ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دنبال ارائه تصویری شکست‌ناپذیر از خود بود و تلاش داشت نشان دهد با «بزن در رو» می‌تواند بدون به جای گذاشتن اثری محکمه‌پسند به منافع ایران لطمه بزند.

سلسله اقداماتی که از حدود سه ماه قبل در سرزمینهای اشغالی رخ داد از جمله اصابت موشک به کارخانه ساخت موشک تامر، اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا، آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه حیفا و حملات گسترده سایبری به علاوه شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه همه رشته‌های آنها را پنبه کرد و ناتوانی ذاتی این رژیم را در معرض نگاه جهانیان قرار داد.

وضعیت داخلی سرزمین‌های اشغالی نیز که علاوه بر اعتراضات عمومی ناشی از شرایط بد اقتصادی و رویکردهای نژادپرستانه علیه دولت به تقابل ساکنین عرب اراضی اشغالی موسوم به 48 انجامید، اذعان برخی مقامات فعلی و سابق اسرائیل به روند رو به افول این رژیم را در پی داشت.

هلاکت رییس سابق آژانس هوافضای رژیم صهیونیستی که در جریان درگیری‌های شهری در جنگ 12 روزه مجروح شده بود نیز تیر خلاص دیگری بر پیکر نحیف رژیم بود و نشان داد عالی‌ترین مقامات این رژیم نیز از به راحتی می‌توانند در چنگال عدالت جریان مقاومت قرار بگیرند.

طی چند دوره گذشته که نتانیاهو قدرت را در این رژیم در دست داشته با توجه به وضعیت متزلزل سیاسی خود همواره سعی کرده ضعف خود را با تبلیغات گسترده علیه محور مقاومت و به ویژه جمهوری اسلامی ایران پوشش دهد، اما در این امر چندان موفق نبوده است.

در چنین شرایطی برگزاری رزمایش‌های نمادین مشترک با کشورهای اروپایی هم از نقطه نظر القاء پشتیبانی اروپایی‌ها از تل‌آویو و هم از جهت القاء تصویری شکست‌ناپذیر از ارتش اسرائیل، برای نتانیاهو بسیار حائز اهمیت است.
او البته از این رهگذر تلاش می‌کند همچنان گزاره برتری خود در معادله قدرت در منطقه را در قیاس با ایران و محور مقاومت تثبیت کند، سناریویی که البته تبلیغاتی بودنش پس از شکست اخیر و برکناری اجباری یوسی کوهن رئیس موساد بر همگان آشکار شد. 

بر این اساس؛ عملیات روانی جدید رژیم صهیونیستی تنها برای روحیه دادن به نظامیان این رژیم است که در جریان جنگ 12 روزه روحیه و انگیزه آنان به شدت تخریب شده است، چنانچه انتشار فایل صوتی مصاحبه یکی از نظامیان بازداشت شده از سوی حماس به روشنی از ضعف و زبونی و روحیه متزلزل ارتش مقتدر! صهیونیستی خبر می‌دهد.

ارتشی که در محل استقرار خود تاب ایستادگی در برابر گروه‌های مقاومت و ابزارهای نظامی ابتدایی و دست‌ساز انها را ندارد و با منتسب کردن آنها به جمهوری اسلامی به دنبال توجیه شکست‌های خود است چگونه انتظار دارد که افکار عمومی «لاف حمله به ایران» را بپذیرد و آن را نشانه‌ای از قدرت رژیم صهیونیستی قلمداد کند؟!

این دست اقدامات شرورانه تل‌آویو البته با توجه به اظهارات منابع رسمی و غیر رسمی این رژیم علیه ایران، طبعا مسئولیت هر اقدام خرابکارانه‌ای علیه ایران را متوجه آنها خواهد کرد، موضوعی که بعید است شخص نتانیاهو از عواقب آن بی‌اطلاع باشد اما بقای خود در قدرت و فرار از دادگاهی شدن را بر آن ترجیح می‌دهد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی