شناسه خبر : 69345
تاریخ انتشار : 1400/03/17 11:30
دیوان عدالت اداری: بازرسی مامورین مالیاتی از اقامتگاه، محل فعالیت و نگهداری اسناد و مدارک مودیان با اخذ مجوز قانونی امکانپذیر است

دیوان عدالت اداری: بازرسی مامورین مالیاتی از اقامتگاه، محل فعالیت و نگهداری اسناد و مدارک مودیان با اخذ مجوز قانونی امکانپذیر است

هیات عمومی دیوان عدالت اداری بازرسی مامورین مالیاتی از اقامتگاه قانونی و محل فعالیت و همچنین محل نگهداری دفاتر اسناد، مدارک و تجهیزات مودیان را منوط به اخذ مجوز قانونی دانست.

نورنیوز-گروه اقتصادی: به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، هیات عمومی دیوان تبصره ماده 7 آیین نامه اجرایی تبصره 4 ماده181 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394 را به جهت مخالفت با قانون ابطال کرد.

بر این اساس در ماده181 قانون مالیات های مستقیم برای بازرسی منزل و محل فعالیت و نگهداری دفاتر و تجهیزات مودیان مالیاتی توسط بازرسان مالیاتی اخذ مجوز قضایی را الزامی دانسته است. در حالی که تبصره ماده 7 آیین نامه ذکر شده بر خلاف ماده 181قانون مالیات های مستقیم صرفا برای بازرسی منازل مسکونی اخذ مجوز قضایی را ضروری دانسته و سه مکان دیگر را که در ماده 181قانون ذکر شده اند از شمول اخذ مجوز قضایی جهت بازرسی خارج کرده است.

لذا تبصره ماده 7 آیین نامه برخلاف اصول 22 و 25 قانون اساسی و ماده 181 قانون مالیات های مستقیم تشخیص داده شده و هیات عمومی دیوان عدالت اداری آن را ابطال نمود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی