شناسه خبر : 69093
تاریخ انتشار : 1400/03/09 11:26
پروفسور دیوید پسیگ: اسرائیل در آینده شاهد فروپاشی کامل خواهد بود

پروفسور دیوید پسیگ: اسرائیل در آینده شاهد فروپاشی کامل خواهد بود

استاد دانشگاه اسرائیلی پیش بینی کرد که رژیم صهیونیستی صحنه نوعی جنگ داخلی خواهد بود که پس از ترور یکی از سران برجسته این رژیم رقم خواهد خورد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: به نقل از عربی21، «پروفسور دیوید پسیگ» استاد مطالعات آینده در دانشگاه برایلان در گفتگو با رادیو اسرائیل گفت که اگر گام های لازم اضافی برای مشخص کردن تعریف خاصی از ماهیت دولت یهودی تدوین نشود، شکست اسرائیل را پیش بینی می کند.

پسیگ که قصد دارد به زودی کتاب جدید خود تحت عنوان «سقوط پنجم» را منتشر کند، تشریح کرد: پیش بینی می کنم که جشن یهودی «سوکوت2041» صحنه وقوع درگیری غیرمنتظره در کاروانی باشد که هر ساله به عنوان بخشی از جشن های یهودیان با حرکت به سمت دیوار البراق برگزار می شود. اما فریاد و ناله در کنار این دیوار باعث می شود که نگهبانان اسرائیلی از مسجدالاقصی به هدف گشودن آن بالا بروند در حالی که یهودیان شروع به فرار می کنند و از همانجا ناآرامی های داخلی شروع می شود. در نتیجه حوادث خشونت باری را بین یهودیان پیش بینی می کنم که در جریان آن شمار زیادی از اسرائیلی ها کشته خواهند شد.

وی افزود: آنچه ممکن است پس از سه یا چهار نسل برای اسرائیلی ها رخ دهد، این است که آنها از هم پاشیده می شوند. این از هم پاشیدگی با ترور سران یهود توسط خود یهودی ها و سپس انتفاضه داخلی شروع می شود زیرا برخی از مناطق  به همین شکل از هم فرومی پاشند و همین موضوع اتخاذ گام های بیشتری جهت جلوگیری از چنین سرنوشت تلخی را ایجاب می کند.

این استاد دانشگاه اسرائیلی تاکید کرد: این احتمال نیز وجود دارد که تشدید اوضاع داخلی بین خود یهودی ها به مهاجرت معکوس نخبگان یهود به خارج منجر می شود بنابراین اسرائیل شاهد فروپاشی کامل خواهد بود و اگر دشمنانی در خارج داشته باشند، بر آن سیطره خواهند یافت.

وی در پایان نیز گفت: یکی از مشکلات امروز ما یهودیان این است که بین بسیاری از طرف ها در جهان حق موجودیت نداریم.  بنابراین من گام های مطلوب بیشتری را در راستای ایجاد راه حلی جهت غلبه بر چنین نظریات و پیش بینی هایی پیشنهاد می کنم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی