شناسه خبر : 68997
تاریخ انتشار : 1400/03/05 17:26
بازداشت‌های گسترده و احتمال تشدید اعتراضات خیابانی در فلسطین اشغالی

بازداشت‌های گسترده و احتمال تشدید اعتراضات خیابانی در فلسطین اشغالی

اقداماتی از جمله بازداشت فلسطینیان توسط نیروهای امنیتی اسرائیل می‌تواند باعث شعله‌ور شدن مجدد اعتراضات خیابانی و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی شود، به ویژه اینکه نسل جوان فلسطینی در جریان جنگ اخیر طعم شیرین پیروزیِ ناشی از مبارزه و مقاومت را چشیده و با انگیزه‌تر شده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: جنگ 12 روزه اخیر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی که این بار بر خلاف ادوار گذشته علاوه بر مردم قهرمان غزه با همراهی تمام قد فلسطینی‌های مقیم بخش‌های اشغالی فلسطین همراه بود، گرچه با آتش‌بس یک طرفه صهیونیست‌ها به ظاهر تمام شده اما تبعات آن همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی با وجود ادعای اشراف اطلاعاتی، هیچ تصویر و برآورد دقیقی نسبت به سازماندهی و میزان تسلیح این گروه‌ها نداشت و نقطه درگیری را فقط در غزه تصور می‌کرد که همین امر باعث غافل‌گیری آنان در جریان درگیری اخیر شد و البته به برکناری رئیس موساد انجامید.

اخبار رسیده به «نورنیوز» از داخل سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است که نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی با شناسایی هسته‌های خودجوش مردمی در اراضی اشغالیِ تحت حاکمیت دولت اسرائیل، طی روزهای اخیر اقدام به بازداشت گسترده عناصر اصلی این هسته‌ها کرده تا به خیال خود فضا را آرام کند.

بر اساس این اطلاعات، پلیس و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به دستور کابینه جنگی نتانیاهو برنامه مفصلی را برای بازداشت صدها تن از فلسطینیان ساکن مرزهای 1948 به علت مشارکت در تظاهرات هفته‌های اخیر در دستور اجرا دارد.

در همین راستا برخی شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل از منابعی در پلیس و وزارت امنیت داخلی اسرائیل خبر داده‌اند که برای اجرای این دستور، حتی یگان‌هایی از نیروهای ذخیره در مرزبانی نیز فراخوانده شده‌اند.

این حجم از بازداشت‌ها بیشتر به این دلیل است که تحرکات و تظاهرات مذکور در مناطقی رخ داده که همواره آرام بوده و خیال دولت از طرف آنان راحت بوده است اما این بار به دلیل همراهی گسترده با جریان مقاومت و مشارکت در تظاهرات عمومی موجب غافل‌گیری صهیونیست‌ها شد.

البته بدیهی است با توجه به وحدت ایجاد شده میان همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و رسیدن مردم کل فلسطین به این باور که نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است، فضای عمومی سرزمین‌های اشغالی دیگر به شرایط قبل باز نخواهد گشت.

به بیان دقیق‌تر؛ اقداماتی از جمله بازداشت فلسطینیان توسط نیروهای امنیتی اسرائیل می‌تواند باعث شعله‌ور شدن مجدد اعتراضات خیابانی و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی شود، به ویژه اینکه نسل جوان فلسطینی در جریان جنگ اخیر طعم شیرین پیروزیِ ناشی از مبارزه و مقاومت را چشیده و با انگیزه‌تر شده است.

مجموعه این حوادث بی‌تردید نشان‌دهند عمق استیصال و ضعف درونی رژیم صهیونیستی و به طریق اولی کابینه فاسد نتانیاهو است، مسئله‌ای که بیش از پیش شهرک‌نشینان صهیونیست را به این باور رسانده که دیگر روی آسایش و امنیت را نخواهند دید و لذا چاره‌ای جز بازگشت به کشورهای خود را ندارند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی