شناسه خبر : 68931
تاریخ انتشار : 1400/03/04 13:26
رصد 3 ساعته زیردریایی آمریکایی توسط پهادهای ارتش

رصد 3 ساعته زیردریایی آمریکایی توسط پهادهای ارتش

پهپادهای ارتش زیر دریایی جورجیای آمریکا را به مدت سه ساعت در تنگه هرمز رصد کردند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: عملیات کشف، رصد و پایش اطلاعات سیگنالی از ایستگاه های زمینی و ماهواره ای، عملیات نفوذ و ایجاد اختلال در عملکرد هواگردها و استفاده از تجهیزات موقعیت یاب و بهره برداری از سامانه های جدید منصوب بر بالگردها از جمله اقدامات امروز رزمایش جنگ الکترونیک سپر آسمان بود.

عملکرد هوشمند و دقیق سامانه های راداری بومی در شناسایی پهپادها و ریزپرنده های مهاجم و اجرای بیش از یکصد عملیات در حوزه جنگ الکترونیک با ترکیب مطلوب تکنیک و تاکتیک و بهره گیری از عناصر متخصص خبره و جوان و بکارگیری گسترده پهپادها در مناطق مرزی از نقاط قوت مرحله نهایی این رزمایش مشترک محسوب می شود.

پایش و رصد سه ساعته ناوگروه زیردریایی «جورجیا» متعلق به نیروی دریایی آمریکا در هنگام خروج از تنگه هرمز با پهپادهای شرکت کننده در رزمایش و ارسال تصاویر به مرکز کنترل و فرماندهی رزمایش مشترک سپر آسمان 1400 از جمله اقدامات مهم امروز بود.

همچنین اجرای بازی جنگ توسط افسران جوان در قالب دو تیم مهاجم و مدافع در حوزه کشف و شناسایی تهدیدات و مقابله با قابلیت ها و توانمندی های الکترونیکی دشمن با انجام تاکتیک های حوزه جنگ الکترونیک از دیگر بخش های مرحله اصلی این رزمایش بود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده قرارگاه تاکتیکی ذوالفقار ارتش در منطقه رزمایش مشترک سپر آسمان 1400 با اشاره به ارزیابی مثبت فرماندهان ، ناظرین و داوران حاضر در منطقه رزمایش از عملکرد موفق یگان ها و سامانه های جنگ الکترونیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتقاء و رشد چشمگیر ظرفیت ها و توانمندی های حوزه جنگال در این رزمایش مشترک گفت: هماهنگی، یکپارچگی، سرعت و دقت عملیاتی بین نیروهای آفندی و موفقیت تاکتیکی در جلوگیری از کشف و رصد اطلاعات راداری و مخابراتی توسط یگان های جنگ الکترونیک مستقر در منطقه عمومی رزمایش یکی از مهم ترین جلوه ها و دستاوردهای این رزمایش بود.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی ذوالفقار ارتش در رزمایش «سپر آسمان 1400» در خصوص میزان تحقق اهداف و دستاوردهای پیش بینی شده در این رزمایش گفت: ارتقای سطح اشراف اطلاعاتی در حوزه جنگال به منظور جلوگیری از هرگونه غافلگیری و تهدیدات دشمنان و پیش بینی مقابله موثر با انواع تهدیدات آینده، تبادل تجربه بین کارکنان قدیمی و پیشکسوت و جوانان متخصص این حوزه، تمرین طرح ها و ارزیابی تاکتیک های جدید با هدف پاسخگویی به تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای، برطرف کردن نقاط ضعف و نواقص احصا شده در رزمایش های قبلی و توسعه نقاط قوت در حوزه جنگ الکترونیک ارتش از جمله نتایج رزمایش مشترک «سپر آسمان 1400» ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

همچنین در خاتمه رزمایش، قرارگاه تاکتیکی ذوالفقار ارتش از همراهی مردم مومن و قدرشناس منطقه عمومی رزمایش قدردانی کرد و تعدادی از فرماندهان شرکت کننده در این رزمایش نیز با حضور در آسایشگاه سالمندان نائین به سالمندان این مرکز خیریه گل و هدایایی اهدا کردند.

گفتنی است، رزمایش مشترک جنگ الکترونیک ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «سپر آسمان 1400» با شرکت گسترده و کاربردی بخشی از یگان های جنگ الکترونیک نیروهای چهارگانه ارتش و با محوریت قرارگاه تاکتیکی ذوالفقار ظهر امروز (سه شنبه) با موفقیت به کار خود پایان داد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی