شناسه خبر : 67539
تاریخ انتشار : 1400/02/26 10:23
آغاز مالیات‌ستانی از خودروهای لوکس

آغاز مالیات‌ستانی از خودروهای لوکس

مطابق با بودجه امسال، مالکان خودروهای لوکس از این پس ملزم به پرداخت مالیات هستند، اتفاقی که از هفته آینده و با آغاز شناسایی لوکس‌سواران، کلید می‌خورد.

نورنیوز-گروه اقتصادی: با تصمیم دولت و تایید مجلس، مقرر شد از امسال خودروهای به اصطلاح لوکس با قیمت بالای یک میلیارد تومان، مشمول مالیات شوند.در این مصوبه تاکید شد که خودروهای مشمول مالیات در خرداد مورد شناسایی قرار گیرند تا پروسه مالیات‌گیری از مالکان آنها آغاز شود.

طبق مصوبه موردنظر، تمام مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد، باید مالیات مربوطه را به خزانه دولت واریز کنند. بر این اساس، مالیات خودروهای تا یک و نیم میلیارد تومان (نسبت به مازاد یک میلیارد تومان) یک درصد، تا مبلغ سه میلیارد تومان (نسبت به مازاد یک و نیم میلیارد تومان) 2 درصد، تا مبلغ 4.5 میلیارد تومان (نسبت به مازاد سه میلیارد تومان) 3 درصد و نسبت به مازاد 4.5 میلیارد تومان هم 4 درصد خواهد بود.

با توجه به کف قیمت مالیات‌گیری (یک میلیارد تومان) تقریبا هیچ خودروی تولید یا مونتاژ داخلی مشمول مالیات نخواهد شد و مالیات مربوطه مخصوص خودروهای وارداتی است که قیمت روز و سال ساخت یا ورود آنها ملاک میزان مالیات خواهد بود. گویا این مصوبه علاوه‌بر کسب درآمد برای دولت، هدف کنترل قیمت در بازار خودرو و مقابله با احتکار را نیز در خود جای داده که باید منتظر ماند و دید آیا جواب خواهد داد.


دنیای اقتصاد
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی