شناسه خبر : 67279
تاریخ انتشار : 1400/02/18 11:49
500 میلیون تومان فروش تاکنون در نمایشگاه قرآن

500 میلیون تومان فروش تاکنون در نمایشگاه قرآن

معاون خانه کتاب و ادبیات ایران که مجری برپایی بخش فروش نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم است، در مورد آخرین وضعیت این بخش گفت: با توجه به گذشت چند روزه از برپایی نمایشگاه قرآن، آمار فروش بالغ بر 500 میلیون تومان شده است.

نور نیوز- گروه فرهنگ: به نقل از روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، حسین صفری، معاون خانه کتاب و ادبیات ایران که مجری برپایی بخش فروش نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم است، در مورد آخرین وضعیت این بخش گفت: با توجه به گذشت چند روزه از برپایی نمایشگاه قرآن، آمار فروش بالغ بر 500 میلیون تومان شده است.

وی افزود: با توجه به همزمانی روزهای گذشته با لیالی قدر پیش‌بینی کرده بودیم که مخاطب کمتری به نمایشگاه مراجعه کند، این موضوع در نمایشگاه فیزیکی قرآن کریم نیز صدق می‌کرد و ما همواره شاهد بودیم در روزهای ابتدایی مراجعه‌کننده کمتر بود. با این وجود اطمینان داریم که از جمعه، با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته نمایشگاه قرآن بیشتر دیده خواهد شد.

صفری بیان کرد: به همین دلیلی به لحاظ زیرساختی و نرم‌افزاری و همین طور آمادگی‌های لازم در خصوص کاهش مشکلات، این آمادگی در مجموعه ما و شرکت ملی پست و دیگر مجموعه‌هایی که با ما همکاری می‌کنند، برقرار شده است و مطمئن هستیم در روزهای آتی تعداد بیشتری برای خرید مراجعه خواهند کرد.

معاون خانه کتاب و ادبیات ایران به ارائه جدیدترین آمار از میزان فروش نمایشگاه مجازی قرآن اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین ارسال کتاب مربوط به شهر قم بوده است، اما بیشترین خرید برای شهر تهران و پس از آن اصفهان است.

وی در مورد پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای میزان فروش نمایشگاه مجازی بیان کرد: با توجه به اینکه اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم است و هیچ تجربه‌ای نداشته‌ایم، پیش‌بینی درباره اولین‌ها مشکل است. در هر تجربه اولی بحث اطلاع‌رسانی، حضور مردم و خرید کتاب قابل پیش‌بینی نیست. البته با توجه به برپایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران و نزدیک بودن زمان آن به زمان نمایشگاه قرآن، می‌تواند تأثیراتی بر روی فروش نمایشگاه قرآن داشته باشد.

صفری درباره مهم‌ترین مشکلاتی که سایت فروش طی این روزها با آن مواجه بوده است، گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، 150 مورد از ایرادات با پرسش از ناشران، خریداران و ... احصاء شد و تا کنون 80 مورد را برطرف کرده‌ایم.

وی افزود: عمده مشکلات مربوط به بخش فنی بود، همچنین جست‌وجوی موضوع و موضوع قرآن کریم به صورت خاص از جمله مشکلات بوده است. با توجه به اینکه ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب حضور داشتند و از دستورالعمل‌ها اطلاع داشتند، مشکلات در بخش ناشران کمتر بوده است، اما در حوزه خریداران با توجه به اینکه اولین بار بود به سایت مراجعه می‌کردند، برای عضویت، ثبت نام و ... مشکلاتی داشتند. شماره تلفن 02191009898 هر روز از ساعت 9 تا 24 پاسخگوی کاربران است.

صفری با تأکید بر اینکه بیشترین سؤالاتی که تا کنون شده است در مورد چگونگی خرید بوده است، بیان کرد: با توجه به اینکه در نمایشگاه صرفاً کتاب‌هایی با موضوع قرآن، دین و دفاع مقدس عرضه شده است، برخی مطالبه کتاب‌هایی خارج از موضوع نمایشگاه را داشتند که عملاً آیین‌نامه نمایشگاه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

وی در پایان درباره آمار کلی بخش فروش نمایشگاه مجازی قرآن اظهار کرد: در بخش فروش نزدیک به 500 ناشر حضور دارند که از این تعداد حدود 50۵۰ ناشر در حوزه دفاع مقدس و بقیه در حوزه قرآن، عترت و دین هستند. همچنین بیشترین ناشرانی که در نمایشگاه حضور یافته‌اند از شهرهای تهران، قم و مشهد هستند.


نورنیوز
کلید واژگان
رمضاننمایشگاه قرآن
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی