شناسه خبر : 63310
تاریخ انتشار : 1400/01/14 10:44
چرا نشست بروکسل کمکی به حل بحران سوریه نمی‌کند؟

نورنیوز بررسی کرد؛

چرا نشست بروکسل کمکی به حل بحران سوریه نمی‌کند؟

نشست‌های بروکسل را می‌توان یک فریب‌کاری آشکار برای توجیه تداوم دخالت‌های بحران‌ساز علیه سوریه دانست، چه، غرب اگر واقعا به دنبال حل بحران سوریه است چاره‌ای جز تن دادن به راه‌کارهای ساده‌ای چون پایان دادن به حمایت از تروریست‌ها، رفع تحریم‌ها علیه این کشور، پذیرش مشروعیت نظام سوریه و خودداری از اقدام علیه حامیان واقعی سوریه یعنی جبهه مقاومت ندارد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: پنجمین نشست دو روزه به اصطلاح حمایت از سوریه در حالی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته در بروکسل برگزار شد که وزارت خارجه سوریه ضمن مخالفت با آن اعلام کرد: با توجه به عدم حضور دولت دمشق، مواضع این نشست‌های نمایشی مشروعیت ندارد و غیر قانونی است.

از سویی؛ کشورهای شرکت‌کننده در این نشست در حالی خود را به ارائه حمایت چند میلیارد یورویی از سوریه متعهد دانستند که پیش از این نیز در چهار نوبت طی چهار سال متوالی، تعهدات مشابهی  مطرح شده بود که همگی در حد یک ادعای صرف باقی مانده است.

اما چرا این نشست‌ها کمکی به حل بحران سوریه نمی‌کند؟

نخست؛ آمریکا، اروپایی‌ها و کشورهای عربی به عنوان شرکت‌کنندگان اصلی این نشست‌ها در حالی ادعای کمک به مردم سوریه را دارند که خود عامل اصلی ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی هستند.

مشابه این رفتار فریب‌کارانه را در قبال یمن نیز می‌توان مشاهده کرد که 6 سال است همین کشورها به کشتار مردم یمن می‌پردازند و هر سال نشستی را با ادعای کمک به یمن برگزار می‌کنند که نتیجه آن تشدید حملات به یمن است!

دوم؛ این نشست‌ها در حالی به نام سوریه برگزار می‌شود که دولت سوریه به ریاست «بشار اسد» در آن نقشی ندارد، حال آنکه نظام سوریه نظامی مشروع و برآمده از رأی مردم است، لذا عدم دعوت از نظام سوریه در عین حضور جریان‌های مسلح در آن سندی بر ماهیت سیاسی آن است.

سوم؛ این نشست‌ها با ادعای جمع‌آوری کمک مالی برای مردم سوریه در حالی برگزار می‌شود که هم‌زمان آمریکا با تحریم‌های موسوم به سزار و اروپا با تحریم‌های چند لایه علیه جان مردم سوریه اقدام می‌کنند.

این امر زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم نه تنها کمک‌های جمع‌آوری شده به دست تروریست‌ها می‌رسد بلکه همین کشورهای غربی در بازگشت آوارگان سوری به کشورشان کارشکنی می‌کنند.

چهارم؛ غرب در حالی مدعی حمایت از ثبات سوریه است که هم‌زمان اقدام به تحریم و اعمال فشار علیه حامیان واقعی سوریه و مبارزان تروریسم می‌کند که نمود آن رفتارهای صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت در منطقه است.

اقدام امریکا در ترور فرماندهان مقاومت خود سندی بر این رفتار بحران‌ساز غرب است که نه تنها در دوران ترامپ بلکه در زمان بایدن نیز ادامه یافته است.

جالب اینکه؛ ابتکار روند آستانه با محوریت ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه نه تنها از سوی غربی‌ها حمایت نشده که با کارشکنی‌های گسترده از جمله تحریک ترکیه به اشغال سوریه همراه بوده است.

بر این اساس؛ نشست‌های بروکسل را می‌توان یک فریب‌کاری آشکار برای توجیه تداوم دخالت‌های بحران‌ساز علیه سوریه دانست، چه، غرب اگر واقعا به دنبال حل بحران سوریه است چاره‌ای جز تن دادن به راه‌کارهای ساده‌ای چون پایان دادن به حمایت از تروریست‌ها، رفع تحریم‌ها علیه این کشور، پذیرش مشروعیت نظام سوریه و خودداری از اقدام علیه حامیان واقعی سوریه یعنی جبهه مقاومت ندارد.

واضح است که برگزاری نشست‌های دروغینی مانند بروکسل، تنها به دنبال فریب افکار عمومی و پنهان‌سازی نقش بحران‌ساز غرب و متحدینش در سوریه و کل منطقه است که تاکنون نتیجه‌ای جز تقویت تروریسم در منطقه و بلکه در کل جهان نداشته و نشان می‌دهد که تنها راه تحقق امنیت در منطقه خروج بیگانگان از غرب آسیا است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی