شناسه خبر : 60986
تاریخ انتشار : 1399/12/25 12:22
رقابت شبکه‌های ماهواره‌ای در حمایت از گروهک‌های تروریستی

رقابت شبکه‌های ماهواره‌ای در حمایت از گروهک‌های تروریستی

هرچند شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان سعی می‌کنند با تکنیک‌های خبری خودشان را در طول سال حرفه‌ای و بی‌طرف نشان دهند اما در برخی بزنگاه‌ها، نقاب از چهره آن‌ها می‌افتد و چهره واقعی‌شان نمایان می‌شود

نورنیوز- گروه سیاسی: داعش، کومله، منافقین، جیش الظلم، جندالشیطان، پژاک، الاحوازیه، پ.ک.ک و ... تفاوتی نمی‌کند هرجا پای یک گروهک تروریستی آن هم از جنس ضدایرانی‌اش در میان باشد، شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان از آن‌ها حمایت می‌کنند.

در آخرین نمونه، بی بی سی به میان گروهک تروریستی و ضدایرانی کومله رفت و با رپورتاژ آگهی به این گروهک در حال انقراض نفس مصنوعی داد.

بی بی سی در این گزارش بدون اشاره به جنایت‌های این گروهک بدنام سعی کرد آن‌ها را ملجأ جوانان کردستانی معرفی کند؛ گروهک سنگدلی که در کارنامه‌اش قتل‌عام 18 نفر از اهالی روستای دولاب در یک شب، سربریدن ماموران امنیتی کشور با موزاییک، تکه‌تکه کردن بدن اسیران زنده، شکافتن قلب جوان 18 ساله، شهادت دو کودک سنندجی و ... مشاهده می‌شود.

 

پیش از این نیز بی‌بی‌سی در زمان دستگیری رامین حسین پناهی از تروریست‌های مسلح کومله از وی حمایت کرد و در اقدامی غیرحرفه‌ای و بدون اشاره به جنایت‌های حسین پناهی عکس اسلحه وی را در اخبارش سانسور کرد.


 

همچنین بی بی سی فارسی، در سال ۹۲ در گزارشی، از اقدامات گروهک تروریستی جیش الظلم به سرکردگی عبدالمالک ریگی حمایت کرد.

این رسانه انگلیسی همچنین در یک برنامه دیگر که با حضور کارشناس همراه بود، مدعی شد که ریگی در بین اقشار زیادی از مردم محبوب است و در آن  برنامه به دنبال علت محبوبیت ریگی می‌گشت.


 

بی بی سی فارسی همچنین بارها به دلیل عدم پوشش درست جنایت‌های داعش و سعی در سرپوش گذاشتن بر منفوریت آنها با روشهایی مثل استفاده از لفظ «پیکارجو» برای تروریست‌های داعش مورد انتقاد قرار گرفت.

 


 

این رسانه انگلیسی حتی در گزارشی با عنوان «پنجره‌ای به خلوت جنگجویان جوان داعش» بار دیگر حمایتش از این جنایتکاران را به معرض نمایش گذاشت.

 BBC در خدمت جنایتکار حسینیه سیدالشهدای شیراز

در نمونه دیگر، این رسانه دربار انگلیس، تریبونش را در اختیار جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر قرار داد که دستش در بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز به خون افراد بی‌گناه زیادی آغشته شده بود.

بی بی سی در حمایت از این جنایتکار و برای مظلوم نمایی، دختر شارمهد را به روی آنتن زنده تلویزیونش آورد.

 


 

وقتی ایران اینترنشنال وارد می‌شود

حمایت از گروهک‌های تروریستی تنها به بی بی سی محدود نمی شود. ایران اینترنشنال دیگر رسانه لندنی در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ که منجر به شهید و زخمی شدن ده‌ها هموطن از جمله زن و کودک بی‌گناه شد، دست به اقدامی بی‌سابقه زد.


 

این رسانه سعودی تنها چند ساعت پس از وقوع این جنایت هولناک، تریبونش را در اختیار سخنگوی گروهک الاحوازیه گذاشت که مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده گرفته بود قرار داد، اقدامی که حتی با قوانین رسانه های غربی هم در تناقض بود.


 

اینترنشنال دربست در اختیار منافقین

علاوه بر این، ایران اینترنشنال در این سال‌ها، بارها مراسم  و گردهمایی‌های سازمانی که ترور ۱۷ هزار ایرانی را در کارنامه دارد، پوشش زنده داده و حتی در توئیتر، سخنان مریم رجوی سرکرده این فرقه را به صورت لحظه به لحظه و با عنوان «فوری» توئیت کرد!


 

پوشش همه جانبه همایش تجزیه‌طلبان

ایران اینترنشنال همچنین همایش تجزیه‌طلبان را که با هدف صد تکه کردن ایران برگزار شد هم به صورت ویژه پوشش خبری داد.


 

علاوه بر رسانه های لندن نشین، در کارزار حمایت رسانه ای از تروریست ها، اولین بار این شبکه تلویزیونی "صدای آمریکا" یا همان VOA بود که با "عبدالمالک ریگی" سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان (موسوم به جندالله!) به طور زنده گفت‌و‌گو کرد و تریبونش را در اختیار این تروریست قرار داد. این اقدام وقیحانه و مغرضانه صدای آمریکا در حمایت و ترویج رسمی تروریست مشهور منطقه بلوچستان، حتی با اعتراض شدید محافل ایرانی مقیم ایالات متحده در آن زمان مواجه شد.


 

رادیو فردا در اختیار گروهک جیش الظلم

رادیوفردا نیز در طول این سال ها سعی کرده که در رقابت ضدایرانی از رقابیش عقب نماند و به عنوان اولین رسانه رسمی تریبونش را در اختیار عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک که پس از هلاکت وی گروهک تروریستی جیش الظلم (موسوم به جیش العدل!) را به راه انداخت، قرار داد.

جیش الظلم گروهک تروریستی است که چند سال پیش با علمیات مسلح جان ده ها تن از هموطنان شیعه و سنی کشورمان را گرفته است.


 

هرچند شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان سعی می‌کنند با تکنیک‌های خبری، خودشان را در طول سال حرفه‌ای و بی‌طرف نشان دهند اما در برخی بزنگاه‌ها، نقاب از چهره آن‌ها می‌افتد و چهره واقعی‌شان نمایان می‌شود.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی