شناسه خبر : 60866
تاریخ انتشار : 1399/12/19 16:28
پیام دبیرکل حزب الله به مناسبت بزرگداشت دیپلمات انقلابی مرحوم حسین شیخ الاسلام

پیام دبیرکل حزب الله به مناسبت بزرگداشت دیپلمات انقلابی مرحوم حسین شیخ الاسلام

سید‌حسن نصرالله: 38 سال در کنار مرحوم شیخ الاسلام، برای مقابله با تجاوز‌های صهیونیستی و امریکایی و پروژه‌های فتنه انگیز داخلی در سخت‌ترین شرایط منطقه کار کردیم

نورنیوز ـ گروه سیاسی: متن کامل این پیام که سید عبدالله صفی الدین، رئیس دفتر حزب الله در ایران آن را قرائت کرد به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
"الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا رسول الله سید الرسل و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین"
برادران و خواهران عزیز.
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
کاش می‌توانستم در این دیدار مبارک و سالگرد برادر بزرگ و عزیزمان سید حسین شیخ الاسلام (رضوان الله تعالی علیه) در کنار و در جمع شما باشم، اما می‌دانم که عذر مرا می‌پذیرید و درک می‌کنید که شرایط امنیتی ام اجازه این کار را نمی‌دهد.
با تمام این احوال، با جان و دل و با همه احساسات و وجودم در این مراسم با شما شریکم. مرحوم آقای حسین شیخ الاسلام برای بنده و همه وابستگان به حزب الله لبنان، برادری بزرگ و عزیز و پشتیبان و حامی و عاشق و فداکار و وفادار بود.
ما در نخستین روز‌های تاسیس حزب الله لبنان به عنوان یک جنبش ایمان جهادی مقاوم در سال ۱۹۸۲ با وی آشنا شدیم و در دوره همه مسئولیت‌های ایشان در وزارت خارجه جمهوری اسلامی به ویژه در دوره‌های حضور ایشان در جایگاه معاون عربی و آفریقایی این وزارتخانه و معاون وزیر و سفیر جمهوری اسلامی در سوریه و معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با ایشان همکاری داشتیم.
حدود ۳۸ سال برای مقابله با تجاوز‌های صهیونیستی و امریکایی و پروژه‌های فتنه انگیز داخلی و بسیاری از توطئه‌های عظیم و خطرناک، در سخت‌ترین شرایط منطقه در کنار یکدیگر کار کردیم. برادر شیخ الاسلام (رحمه الله) در همه این دوره‌ها با اندیشه، عقل، حکمت، درایت، تجربه و همچنین برادری، محبت، تواضع، صدق و اخلاصش برای خدای متعال و انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه، در کنار ما حاضر بود.
او را انسانی با ایمان، متقی، عارف، ​ عابد، زاهد به معنای واقعی کلمه و پیوسته با خداوند متعال یافتیم. به یاد دارم او در برخی دوره‌های دشوار هفته‌ها و گاهی ماه‌ها پیوسته دور از خانواده محترم و محل‌های کارش در تهران کنار ما در لبنان می‌ماند و شبانه روز بدون خستگی کار می‌کرد.
رابطه روحانی و برادرانه و انسانی و علاقه شخصی من به برادر شیخ الاسلام (رحمه الله) بسیار قوی بود و این دوستی طولانی موجب شد من از تجربه سیاسی و تخصص عمیق ایشان در این زمینه و معنویت بالا و پاکی و صفا و ادب و اخلاق و بردباری شدید ایشان در سختی‌ها و مصائب بسیار بهره‌مند شوم.
وقتی ایشان از دنیا رفت بنده و برادرانم احساس کردیم یک بخش گرانبها از روح و وجودمان را از دست دادیم. در هر صورت، این چند جمله حتی از کم‌ترین ادای دین به این برادر بزرگ و حقی که ایشان به گردن ما و مقاومت و ملت‌های مظلوم ما دارند ناتوان است. در این مناسبت یک بار دیگر به تک تک افراد خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و خود را در غم ایشان شریک می‌دانم. من بار‌ها به ویژه در دوره حضور این خانواده در دمشق به دیدارشان رفته و به حضورشان مشرف شده بودم.
همچنین به همه نزدیکان، برادران، دوستان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای شما صبر و رضا و تسلی و برای برادر عزیزمان، رحمت و رضوان و علو درجات مسئلت دارم و دعا می‌کنم خداوند او را با حضرت رسول اعظم (ص) و اهل بیت پاک ایشان (ع) و اولیای صالح خویش و شهیدان محشور بفرماید.
سید حسن نصرالله
25 رجب 1442 ه. ق


 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی