شناسه خبر : 60739
تاریخ انتشار : 1399/12/16 11:02
بیانیه دفتر مرجعیت عالی عراق درباره دیدار پاپ و آیةالله سیستانی

بیانیه دفتر مرجعیت عالی عراق درباره دیدار پاپ و آیةالله سیستانی

آیةالله سیستانی با ذکر جایگاه و تاریخ باشکوه عراق و وابستگی‌های مختلف آن، ابراز امیدواری کردند که در مدتی نه چندان دور بر مصیبت کنونی خود غلبه کند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان ساعتی قبل با حضور در محل اقامت آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان عراق در نجف اشرف با ایشان دیدار کرد.

پس از دیدار امروز صبح «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان با آیةالله سیستانی در نجف، دفتر مرجعیت عالی عراق بیانیه‌ای در خصوص مباحث طرح شده در این دیدار منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است:
در این دیدار بر چالش‌های بزرگی که بشریت در این دوران با آن روبرو است و نقش ایمان به خداوند متعال و پیام‌های او و تعهد به ارزش‌های والای اخلاقی در غلبه بر آنها تاکید شد.
آیةالله سیستانی در مورد بی‌عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت‌های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی‌های اساسی و عدم عدالت اجتماعی، به ویژه جنگ‌ها، اعمال خشونت، محاصره اقتصادی و آوارگی بسیاری از مردم در منطقه ما و مانند آن رنج می‌برند، به ویژه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی صحبت کردند. 
ایشان به نقشی که رهبران بزرگ مذهبی و معنوی باید در مهار این فجایع ایفا کنند و آنچه می‌توان در ترغیب طرف‌های مربوطه ـ به ویژه در قدرت‌های بزرگ ـ اشاره کرده و اولویت را به عقل و خرد و مخالفت با زبان جنگ و عدم توسعه‌طلبی در مراعات کردن منافع ذاتی خود به حساب حقوق مردم در زندگی و در آزادی و عزت دانستند.
مرجعیت عالی عراق همچنین بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای تحکیم ارزش‌های هماهنگی، همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در همه جوامع، مبتنی بر پرورش حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان مختلف و گرایش های فکری تاکید کردند.
آیةالله سیستانی با ذکر جایگاه و تاریخ باشکوه عراق و وابستگی‌های مختلف آن، ابراز امیدواری کردند که در مدتی نه چندان دور بر مصیبت کنونی خود غلبه کند. 
ایشان بر اهتمام خود به شهروندان مسیحی را که مانند همه عراقی‌ها در امنیت و صلح و کاملاً مطابق با حقوق اساسی خود زندگی می‌کنند تأکید کرد و به بخشی از نقشی که مرجعیت دینی در محافظت از آنها و همه کسانی که در حوادث سال‌های گذشته مورد ظلم و آسیب قرار گرفته‌اند، اشاره کرد. به ویژه در دوره‌ای که تروریست‌ها مناطق وسیعی را در چندین استان عراق تصرف کردند و در آنجا اقدامات جنایت‌کارانه انجام دادند.
مرجعیت عالی عراق برای پاپ بزرگوار، پیروان کلیسای کاتولیک و عموم مردم آرزوی خیر و سعادت دارند و از وی برای تلاش در سفر به نجف برای این دیدار تشکر کردند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی