شناسه خبر : 59213
تاریخ انتشار : 1399/11/27 15:19
پیشروی نیروهای یمنی در شرق، غرب و شمال «مأرب»

پیشروی نیروهای یمنی در شرق، غرب و شمال «مأرب»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در جبهه‌های مختلف شهر مأرب پیشروی کنند و به ساکنان این شهر اطمینان داده‌اند که غیر نظامیان، هدف قرار نخواهند گرفت.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: دولت نجات ملی در یمن، تمامی مقدمات به دست گرفتن کنترل امنیتی، اقتصادی و اداری شهر مأرب را فراهم کرده است.

روزنامه الاخبار لبنان در این زمینه گزارش داد، دولت یمن به ساکنان مأرب این اطمینان را داده است که در جریان عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، غیر نظامیان هدف قرار نخواهند گرفت، بلکه هدف، فقط نظامیان همپیمان ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی است.

به گزارش این روزنامه، درگیری بین نیروهای یمنی و عناصر وابسته به دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی، در شرق «صرواح» شدت گرفته و نیروهای یمنی موفق شده‌اند، پس از آزادسازی روستای «الزور»، کنترل منطقه «الحماجره» را در دست گیرند.

در جبهه «صحن الجن» واقع در غرب مأرب، نیروهای یمنی به سمت منطقه «الدشوش» در حال پشروی هستند، هر چند که نیروهای وابسته به دولت مستعفی در این منطقه به شدت مقاومت می‌کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای وابسته به دولت مستعفی در این منطقه به ویژه در حد فاصل «شاهر» و «حمه الصدیق» در محاصره قرار دارند و تلفات بسیاری داده‌اند و چند سرکرده نیز کشته شدند.

نیروهای یمنی در شمال مأرب هم توانستند روستاهای «الصیعری» و «أم لفیفة» و مواضع «الجفیر» در جبهه «العلم» را آزاد کنند.

در کنار پیشروی نیروهای یمنی، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز نیز حملات خود را به مأرب افزایش دادند که به صورت اشتباهی باعث شد دهها نفر از نیروهای وابسته به دولت مستعفی کشته شدند. این در حالی است که اتاق عملیات مشترک ائتلاف سعودی از مأرب به گذرگاه «الودیعه» در حضرموت منتقل شده است.

در حال حاضر، دولت مستعفی تمام توان نظامی خود را در مأرب متمرکز کرده، اردوگاهها و نیروهای خود را از شبوه، حضرموت، «ابین» و «تعز» به مأرب انتقال داده و صدها عنصر مسلح از عناصر القاعده نیز جذب کرده است، ولی در برابر نیروهای یمنی شکست خورده‌اند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی