شناسه خبر : 59051
تاریخ انتشار : 1399/11/21 13:52
چرا ائتلاف ایران، سوریه و روسیه، غرب را به هراس انداخته است؟

نورنیوز بررسی کرد؛

چرا ائتلاف ایران، سوریه و روسیه، غرب را به هراس انداخته است؟

به دنبال تغییر برخی معادلات در فضای بین‌المللی و آغاز دوره‌ای جدید از نظم جهانی که دیگر در آن آمریکا، تک ابرقدرت و هژمون برتر نیست، بازی‌های رسانه‌ای غربی‌ها به دنبال ایجاد شکاف در بلوک‌های جدید قدرت است تا شاید بتواند مانع روند تسریع شده افول غرب بشود.

نورنیوز گروه بین الملل: «لوریان لو ژور» روزنامۀ فرانسوی زبان چاپ بیروت روز گذشته در گزارشی مدعی برقراری مذاکرات سرّی میان دمشق و رژیم صهیونیستی شد و نوشت؛ این مذاکرات، تهران و حزب‌الله را نگران کرده است!

این روزنامه با اتکاء به برخی منابعی که هیچ اسم و رسمی از آنها به میان نیاورده، در یک سناریوبافی آشکار سعی کرده از برخی اطلاعات آشکار نیز برای تقویت داستان خیالی خود استفاده کرده و با ایجاد شبهه در اذهان عمومی، حقیقت فضای موجود را تحریف کند.

این در حالی است که مذاکره صورت گرفته میان نمایندگان سوریه با رژیم صهیونیستی صرفا در موضوع مناقشه بر سر مرزهای آبی بوده و محتوای آن کاملا آشکار است.

سناریوی مذکور در پی شکست محور غربی در برابر جبهه مقاومت در جریان تحولات یک دهه گذشته در منطقه، به دنبال آن است که مجموعه این شکست‌ها را یک پیروزی بزرگ جا بزند تا از این رهگذر هیمنه از دست رفته آمریکا و متحدانش در این پرونده را نزد افکار عمومی بازسازی کند.

از سویی؛ به دنبال تغییر برخی معادلات در فضای بین‌المللی و آغاز دوره‌ای جدید از نظم جهانی که دیگر در آن آمریکا، تک ابرقدرت و هژمون برتر نیست، بازی‌های رسانه‌ای از این دست به دنبال ایجاد شکاف در بلوک‌های جدید قدرت است تا شاید بتواند مانع روند تسریع شده افول غرب بشود.

از سوی دیگر؛ گزارش خیالی این روزنامه با القای مواردی چون «شکست و انقضای ائتلاف ایران، سوریه و روسیه»، «تنها ماندن ایران و محور مقاومت در جبهه سوریه»، «پشت کردن اسد به محور مقاومت و تسلیم در برابر خواست اسرائیل» به دنبال ارسال این پیام انحرافی به مردم ایران و کشورهای حوزه مقاومت است که چاره‌ای جز تسلیم در برابر اراده غرب وجود ندارد و ائتلاف‌هایی از این دست نهایتا محکوم به شکست هستند.

در همین راستا؛ مدت‌هاست که رژیم صهیونیستی با پشتوانه کاخ سفید و با استفاده از بسترهای رسانه‌ای و تبلیغاتی به دنبال قدرت‌نمایی افسانه‌ای و هراس‌افکنی است تا از این رهگذر بتواند خود را تنها پیروز نهایی معادلات غرب آسیا جا بزند و واقعیت‌های موجود درباره ضعف مفرط خود را که در شکاف‌های سیاسی و اجتماعی داخلی، بحران اقتصادی و ناکامی در مدیریت فراگیری کرونا متجلی شده لاپوشانی کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی