شناسه خبر : 57998
تاریخ انتشار : 1399/10/14 22:17
قدرشناسی مردم عراق از فرماندهان شهید و تعیین تکلیف برای دولت

نورنیوز بررسی کرد؛

قدرشناسی مردم عراق از فرماندهان شهید و تعیین تکلیف برای دولت

قدرشناسی مردم عراق نسبت به سردار شهید قاسم سلیمانی و کمک‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران به این کشور در مبارزه با داعش، عملا تلاش‌ ماه‌های اخیر جریان نفوذ و محور آمریکایی، سعودی، صهیونیستی در جهت ایجاد انشقاق میان دو ملت را ناکام گذاشت.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: راهپیمایی گسترده امروز مردم عراق در میدان التحریر شهر بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق که به پاس‌داشت فرماندهان شهید مقاومت و علیه تروریست‌های متجاوز آمریکایی رقم خورد، حرف‌های ناگفته بسیاری در دل خود داشت.

از سویی؛ قدرشناسی مردم عراق نسبت به سردار شهید قاسم سلیمانی و کمک‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران به این کشور در مبارزه با داعش، عملا تلاش‌ ماه‌های اخیر جریان نفوذ و محور آمریکایی، سعودی، صهیونیستی در جهت ایجاد انشقاق میان دو ملت را ناکام گذاشت.

شعارهای راهپیمایان امروز میدان التحریر مانند «آمریکا شیطان بزرگ است»، آن‌چنان برای دشمنان مقاومت گران بود که تلاش ویژه‌ای از سوی عناصر نفوذی برای انحراف تظاهرات به سمت مخالفت با ایران صورت گرفت اما با قاطعیت مردم در حمایت از مقاومت، شکست خورد.

از سوی دیگر؛ تاکید راهپیمایان بر مخالفت با حضور تروریست‌های آمریکایی در کشورشان که در مصوبه مجلس عراق در این خصوص هم مورد تاکید قرار گرفته است، عملا تکلیف دولت الکاظمی در این باره را مشخص کرد.

شعار «شهادت و حاکمیت» که به عنوان شعار اصلی مراسم بزرگداشت اولین سال‌روز ترور فرماندهان مقاومت انتخاب شده بود، در واقع معنایی جز تأکید بر لزوم اخراج اشغال‌گران آمریکایی از خاک عراق و بازپس‌گیری حاکمیت این کشور نداشت، چنانچه «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح نیز در سخنرانی خود در این اجتماع عظیم به صراحت بر این خواسته تاکید کرد.

«فاضل جابر الفتلاوی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف فتح نیز در سخنانی گفت: این تظاهرات آغاز حقیقی حرکت مردم برای بازپس‌گیری حاکمیت ملی است. دولت به افکار عمومی در عراق وعده داده که عوامل این جنایت را شناسایی و معرفی کند اما هنوز به وعده خود عمل نکرده است. دولت عراق باید هر چه سریعتر تحقیقات را کامل کرده و عاملان آن را معرفی کند.

به نظر می‌رسد؛ تلاش گسترده ماه‌های اخیر کاخ سفید برای ایجاد بی‌ثباتی در عراق و ایجاد بهانه برای ضربه زدن به نیروهای مقاومت در جهت استمرار حضور نظامیان خود در این کشور، عملا نتیجه عکس داده و مردم عراق همچنان بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج تروریست‌های آمریکایی توسط دولت تاکید دارند.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی