شناسه خبر : 57050
تاریخ انتشار : 1399/09/11 14:32
فرار به جلو امارات و بحرین در ترور شهید فخری‌زاده

نورنیوز بررسی کرد؛

فرار به جلو امارات و بحرین در ترور شهید فخری‌زاده

پیام‌های محکومیت از سوی دو دولت امارات متحده عربی و بحرین در این رابطه جای سوال و تعجب داشت، چه، این دو کشور با برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی عملا زمینه‌ساز حضور اطلاعاتی این رژیم در منطقه و زمینه‌ساز اقداماتی از این دست شدند و باید پاسخگو باشند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: ابعاد مختلف ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشور، شهید محسن فخری‌زاده طی روزهای گذشته علاوه بر داخل کشور، واکنش‌های بسیاری را در سطح بین‌المللی به دنبال داشته است.

در این خصوص؛ رسانه‌ها، شخصیت‌های سیاسی و دولت‌های مختلف واکنش‌های متفاوت و البته با انگیزه‌های مختلف نسبت به این حادثه داشته‌اند که در جای خود قابل تحلیل و بررسی است.

عمق زشتی و پلیدی این جنایت تا جایی بود که با وجود ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها و رسانه‌های معاند ملت ایران، حتی کسانی چون «جان برنان» رئیس اسبق CIA اقدام به محکوم کردن آن کردند.

در این میان اما؛ پیام‌های محکومیت از سوی دو دولت امارات متحده عربی و بحرین در این رابطه جای سوال و تعجب داشت، چه، این دو کشور با برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی عملا زمینه‌ساز حضور اطلاعاتی این رژیم در منطقه و زمینه‌ساز اقداماتی از این دست شدند و باید پاسخگو باشند.

از سویی؛ اگر فرض را بر صداقت این دو کشور بگذاریم، طبیعتا انتظار این است که اولا فرآیند عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی را متوقف کرده و ثانیا در محاکم حقوقی بین‌المللی از حق ایران برای پیگیری این موارد دفاع کنند، در غیر این صورت محکومیت ترور شهید فخری‌زاده از سوی امارات و بحرین اقدامی با هدف فرار به جلو ارزیابی شده و اصالت نخواهد داشت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی