شناسه خبر : 56902
تاریخ انتشار : 1399/09/05 20:53
ردای گشاد جنتلمن‌های ضدتروریست بر قامت فرانسوی‌ها!

نورنیوز بررسی کرد؛

ردای گشاد جنتلمن‌های ضدتروریست بر قامت فرانسوی‌ها!

اقدامات سخیف و نابخردانه فرانسه در مواجهه با مسلمانان جهان در حالی است که تاریخ در قیاس با رفتار صلح‌آمیز مسلمانان در ادوار مختلف، دست کم در چند قرن اخیر مملو از جنایات و وحشی‌گری‌هایی است که همین فرانسوی‌های به ظاهر متمدن در قبال مسلمانان کشورهای دیگر انجام داده‌اند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: فرانسه به عنوان یکی از ارکان اصلی اتحادیه اروپا سال‌هاست که به دلایل متعدد از جمله حضور حکام ضعیف در رأس قدرت، به کشوری پیرو در تحولات بین‌المللی تبدیل شده و موجبات اعتراضات عمومی در این کشور را فراهم آورده است.

از همین رو؛ این کشور به ویژه در دوره اخیر تلاش می‌کند به هر شکل ممکن خود را در فضاهای رسانه‌ای مطرح کرده و جایگاه خود را دست کم در پازل قدرت اروپا حفظ کند.

در ماه‌های اخیر با توجه به اوج‌گیری اعتراضات مردمی معطوف به ناکارآمدی و ضعف در مدیریت کرونا و حوزه‌های اقتصادی، «امانوئل مکرون» با حمایت از توهین به اسلام و مسلمانان سعی کرد افکار عمومی را منحرف کند تا ناتوانی مدیریتی‌اش در داخل و عقب‌ماندگی‌اش در عرصه‌های بین‌المللی به چشم نیاید.

موج وقیحانه اهانت به مقدسات جهان اسلام در ادامه، با دروغ بزرگ تروریست بودن مسلمانان گره خورد و کار به جایی رسید که مکرون چند روز پیش با ادعای جلوگیری از گسترش اسلام‌گرایی افراطی و  رادیکال، از رهبران مسلمانان این کشور خواست «منشور ارزش‌های جمهوری‌خواهانه» را طی ۱۵ روز امضا کنند.

در همین حال و به موازات مهلت تعیین شده، طی چند روز گذشته تمامی دفاتر خیریه و مکان‌های مرتبط با مسلمانان از سوی وزارت کشور فرانسه تعطیل شده و مکرون از یک‌سری اقدامات جدید برای مقابله با آنچه «اسلام‌گرایی جدایی‌طلب» در فرانسه خوانده خبر داده است.         

این اقدامات سخیف و نابخردانه فرانسه در مواجهه با مسلمانان جهان در حالی است که تاریخ در قیاس با رفتار صلح‌آمیز مسلمانان در ادوار مختلف، دست کم در چند قرن اخیر مملو از جنایات و وحشی‌گری‌هایی است که همین فرانسوی‌های به ظاهر متمدن در قبال مسلمانان کشورهای دیگر انجام داده‌اند.

موارد زیر که برگرفته از کتاب «حقوق بشر در تمدن غرب» به قلم نویسندگان غیر مسلمان است تنها گوشه‌ای از این جنایت علیه مسلمانان بی‌گناه را روایت می‌کند و جالب اینجاست که در پرتو سانسور گسترده حقایق از سوی امپراتوری رسانه‌ای غرب، رئیس جمهور مغرور فرانسوی‌ها آنچه خود و اسلاف فرانسوی‌اش شایسته آن هستند را به مسلمانان نسبت می‌دهد!  


 

ـ فرانسه در زمان اشغال کشور چاد در سال 1917 میلادی 400 دانشمند مسلمان را جمع کرد و سر آنها را با ساطور قطع کرد.

ـ وقتی فرانسه در سال 1852 وارد شهر غوطه الجزایر شد، تنها در یک شب دو سوم جمعیت آن را در آتش سوزاند و قتل عام کرد.

ـ فرانسه بین سال‌های 1960 تا 1966 میلادی 17 آزمایش هسته‌ای در الجزایر انجام داد که منجر به کشته شدن تعداد غیر مشخصی بین 27 هزار تا 100 هزار نفر شد و تأثیرات آن هنوز هم ادامه دارد.

ـ وقتی فرانسه در سال 1962 الجزایر را ترک کرد بیش از 11 میلیون مین یعنی بیش از جمعیت آن زمان الجزایر پشت سر خود کاشته بود.

ـ فرانسه الجزایر را به مدت 132 سال اشغال کرد و در 7 سال اول یک میلیون مسلمان و در 7 سال آخر   یک و نیم میلیون مسلمان را قتل عام و نابود کرد. «ژاک گورکی» مورخ فرانسوی تخمین زده است که مجموع مسلمانانی که توسط فرانسوی‌ها در الجزایر در بازه زمانی 1830 تا 1962 میلادی کشته شده‌اند به 10 میلیون نفر می‌رسد.

ـ فرانسه در مجموع تونس را 75 سال، الجزایر را  132 سال، مراکش را 44 سال و موریتانی را 60 سال تحت اشغال خود داشت و مستندات زیادی درباره جنایات آنان در این کشورها در تاریخ ثبت شده است.

ـ هنگامی که فرانسه در کارزار معروف خود وارد مصر شد سربازانش با اسب وارد مساجد شدند و به زنان در مقابل خانواده‌هایشان تجاوز کردند و تعدادی از مساجد را به اصطبل اسب‌های خود تبدیل کردند.

این فجایع در حالی رخ داده که امروز تروریست‌های شیک‌پوش و کراوات‌زده فرانسوی با تحریف تاریخ، اسلام را دین تروریسم و پیامبرش را پیامبر وحشت می‌خوانند.

البته ناگفته نماند آنچه که امروز آنان به عنوان «اسلام رادیکال» از آن یاد می‌کنند در واقع انحرافی است که غربی‌ها با تزویر و نفاق در بخش‌هایی از جهان اسلام ایجاد کردند تا امروز میوه آن را بچینند وگرنه در هیچ کجای آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) سخنی از وحشی‌گری و تجاوز وجود ندارد.  


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی